گروه ارمنستانی در تالار وحدت کنسرت برگزار می کند

گروه کُر دولتی ارمنستان به مناسبت بزرگداشت 2 هنرمند ارمنی روز یکشنبه 30 تیر ماه کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کند.

گروه ارمنستانی در تالار وحدت کنسرت برگزار می کند
کد خبر: 321740
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۲:۴۷:۰۹

اعتمادآنلاین| گروه کر دولتی ارمنستان به رهبری روبرت ملکیان و با همت سفارت ارمنستان طی 2 شب، به مناسبت بزرگداشت 2 هنرمند شهیر ارمنستان کومیتاس و تیگران منصوریان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

گروه کر دولتی ارمنستان در اکتبر سال 2000 میلادی به رهبری روبرت ملکیان تاسیس شد. این گروه برنامه‌های متعددی در شهرهای مختلف جهان برگزار کرده است.

در اولین شب این رویداد که ساعت 21:30 روز یکشنبه 30 تیر ماه برگزار خواهد شد به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس موسیقی‌دان و ترانه‌سرای شهیر ارمنی قطعاتی چون قدیس، نغمه‌های نیایش، سروده‌های جشن‌های عروسی بر اساس آداب و رسوم کهن به آهنگسازی و تنظیم این هنرمند نواخته می‌شود.

در توضیح برنامه پیش‌رو آمده است: «کومیتاس (سوقومون سوقومونیان) در شانزدهم سپتامبر سال 1869 به دنیا آمد. وی در تفلیس تحت رهبری موسیقیدان ارمنی ماگار یگمالیان تئوری موسیقیایی را آموخت و از دانشکده فلسفه دانشگاه هومبولت و کنسرواتوار خصوصی ریچارد اشمیت فارغ‌التحصیل شد. در سال 1907 اولین مجموعه این موسیقیدان، چنگ ارمنی، حاوی تنظیمات برای اجراهای انفرادی و جمعی ترانه‌های روستایی ارمنی منتشر شد. او با ارائه مقالات و گزارش‌ها به فعالیت خود در زمینه علمی، آموزشی و تربیتی ادامه داد.»

در دومین شب این کنسرت نیز که ساعت 21:30 روز دوشنبه 31 تیرماه میزبان علاقمندان خواهد بود به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد تیگران منصوریان موسیقی‌دان و ترانه‌سرای شهیر ارمنی قطعاتی چون «شب»، «من می‌ترسم، «باد»، «دریا»، «تانک‌های ژاپنی»، «پرندگان شرقی» به آهنگسازی و تنظیم این هنرمند اجرا می‌شود.

در توضیح این برنامه آمده است: «تیگران منصوریان، خالق آثاری برای گروه نوازندگان، گروه کنسرت و آثار وکال که در سراسر دنیا اجرا شده اند، است. آثار این موسیقی‌دان در پایتخت‌های موسیقی جهانی با استقبال چشمگیری مواجه شد. وی همچنین موسیقی متن چندین فیلم را ساخته است.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها