کد خبر: 321752
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۳:۰۸:۰۰
| |

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای مددجویان دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی از ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: این واحدها با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در متراژ 75 متر مربع ساخته می‌شود.

ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای مددجویان دارای معلولیت
کد خبر: 321752
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۳:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وحید قبادی دانا روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه احداث 15 هزار واحد مسکونی برای مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی با قرارگاه خاتم الانبیا افزود: در مجموع تاکنون 110 هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی ساخته شده است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی برای زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت سرپرست خانوار، خانواده های دارای دو معلول و معلولان 20 سال به بالا و مجرد ساخته می شود؛ فرزندان بهزیستی (کودکان مراکز نگهداری) که طول مدت نگهداری آنها در مراکز بهزیستی به پایان رسیده و ترخیص می شوند نیز واجد شرایط دریافت این واحدهای مسکونی هستند.

وی با بیان اینکه 50 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است، افزود: مددجویان بهزیستی از پرداخت حق انشعاب آب، گاز و عوارض ساختمانی معاف هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال 94 ساخت واحدهای مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا آغاز و 14 هزار نفر واجد شرایط دریافت این واحدها، احصا شد؛ تاکنون 6 هزار و 250 واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا واگذار شده و 6 هزار و 500 واحد مسکونی در دست احداث است.

قبادی دانا افزود: در ارتباط با مسکن روستایی نیز تفاهم نامه ساخت 17 هزار واحد مسکونی را داریم که پنج هزار و 400 واحد مسکونی احداث شده و مابقی در حال ساخت است.

ساخت خانه ویران شده سیل ظرف 90 روز

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بسیج سازندگی در ساخت واحدهای مسکونی برای سیل زدگان و زلزله زدگان با این سازمان همکاری داشت و امروز اولین مسکن مددجوی سیل زده بهزیستی که خانه اش در ابتدای سال ویران شده بود، به او واگذار می شود.

قبادی دانا افزود: این مدت زمان ساخت دوباره ساختن خانه سیل زده، رکورد خوبی است که ظرف 90 روز ساخته شده است.

وی یادآور شد: اوایل هفته آینده نیز پایان احداث منازل روستایی مددجویان زلزله زده کرمانشاه را خواهیم داشت و 2 هزارمین منزل مسکونی تحویل صاحبان آن خواهد شد.

15 هزار واحد مسکونی برای معلولان به صورت صنعتی طراحی می شود

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این آیین گفت: حدود 260 پروژه در تمام استان های کشور از سوی این قرارگاه در حال انجام است؛ این قرارگاه مشکلات و مسائل روستایی را شناسایی می کند و به طورمثال در ساخت مدارس و مرکز بهداشتی فعالیت دارد.

وی افزود: اکنون نیز قرارگاه خاتم الانبیا مقرر شده 15 هزار واحد مسکونی با متراژ 75 متر مربع برای معلولان و محرومان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک بسازد؛ این واحدهای مسکونی به صورت پیش ساخته و صنعتی، طراحی و ساخته می شود.

وی ادامه داد: با صنعتی سازی واحدهای مسکونی، تلاشمان این است که هزینه ها را کاهش دهیم و مطابق بافت مناطق، طراحی بهتری برای این واحدهای مسکونی یک طبقه صورت گیرد؛ 25 درصد منابع مالی ساخت این واحدهای مسکونی از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تقبل شده است.

محمد یادآور شد: این واحدهای مسکونی ظرف سه سال، هر سال پنج هزار واحد مسکونی، ساخته خواهد شد.

هشدار برای وقوع سیلاب های سال آینده

محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در حاشیه این مراسم نسبت به وقوع سیلاب در سال آینده به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها هشدار داد و گفت: نگران هستیم که سیلاب ها در سال آینده نیز ادامه یابد چراکه منابع مالی کافی برای پیشگیری از سیل دیده نشده است.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم برای پیشگیری از سیل در سال آینده کاری کنیم، وقت آن همین ماه ها است و اگر در این مدت کاری نکنیم، زمان از دست می رود.

وی ادامه داد: کانال های زهکشی، سدسازی ها و لایروبی رودخانه ها از جمله مواردی است که از حالا باید برای آنها کاری انجام دهیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها