کد خبر: 321760
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۳:۲۰:۳۳
| |

الجزایر چراغ اسکار 2020 را روشن کرد

سینمای الجزایر به عنوان اولین کشور، نماینده خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار در سال 2020 معرفی کرد.

الجزایر چراغ اسکار 2020 را روشن کرد
کد خبر: 321760
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۳:۲۰:۳۳

اعتمادآنلاین| فیلم «پاپیچا» به کارگردانی «مونیا مدور» به عنوان نماینده سینمای الجزایر در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار 2020 انتخاب شد، شاخه‌ای که از امسال تحت عنوان «بهترین فیلم بین‌المللی» برگزار می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، داستان فیلم که در حال و هوای دهه 1990 میلادی می‌گذرد درباره شخصیتی به نام نجمه است که به هنر مُد بسیار علاقه مند است و به همراه دوستش واسیلا از طریق فروش لباس‌هایی که درست می‌کنند پول درمی‌آورند اما آنها نیز مشابه با اسیر بخش‌های کشور درگیر جنگ‌های خونین داخلی الجزایر می‌شوند اما این دو همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهند تا رؤیای به روی صحنه بردن یک شوی لباس فَشن را تحقق بخشند.

«پاپیچا» که اولین ساخته «مونیا مِدور» است که اولین نمایش جهانی خود را در بخش نوعی‌نگاه جشنواره فیلم کن 2019 تجربه کرد.

سینمای الجزایر تاکنون چهار بار به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار راه یافته است و «کوستا گاوراس» با فیلم سیاسی هیجانی «زد» در سال 1969 تنها جایزه این شاخه از جوایز اسکار را برای الجزایری‌ها به ارمغان آورده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2020 روز 13 ژانویه (23 دی ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ 9 فوریه (بامداد دوشنبه 21 بهمن) برگزار خواهد شد.

آخرین معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار 2020، اول اکتبر 2019 (10 مهرماه) تعیین شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها