کد خبر: 321831
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۵:۵۶:۴۶
| |

استعفای سفیر آمریکا در ژاپن

سفارت آمریکا در ژاپن اعلام کرد قرار است سفیر این سفارتخانه در ماه جاری میلادی بعد از دو سال خدمت از سمت خود کناره‌گیری کند.

استعفای سفیر آمریکا در ژاپن
کد خبر: 321831
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۵:۵۶:۴۶

اعتمادآنلاین| سفارت آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «ویلیام هاگرتی» سفیر آمریکا در ژاپن، ماه جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، هاگرتی که در اواخر ژوئیه 2017، بعنوان نماینده آمریکا در یکی از مهم‌ترین کشورهای همپیمان واشنگتن، جانشین «کارولین کندی» شد، در دوران صدارت خود، حامی مواضع تند ترامپ در زمینه مسئله تجاری بود.

گرچه دلیل استعفای آتی سفیر آمریکا در ژاپن مشخص نیست اما ترامپ روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که هاگرتی قصد دارد بعنوان سناتور بعدی ایالت «تنسی» در رقابت‌ها شرکت می‌کند.

علیرغم آنکه ژاپن و آمریکا روابط دیپلماتیک مستحکمی دارند اما مقامات ژاپنی تأکید کرده‌اند که حاضر نیستند که در ائتلاف نظامی پیشنهادی آمریکا در تنگه هرمز مشارکت کنند.

«تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه گفت که توکیو هیچ طرحی برای اعزام نیروهای ژاپنی به غرب آسیا برای پیوستن به ائتلاف نظامی پیشنهادی آمریکا در راستای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز ندارد.

علاوه بر ژاپن، واشنگتن به بسیاری از دیگر کشورهای هم‌پیمان خود نیز درباره پیوستن به ائتلاف نظامی خود در خلیج فارس پیشنهاد داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها