آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان:

شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست/ شورای نگهبان بی‌طرف است/ تحت تأثیر هیچ جریانی قرار نمی‌گیریم

دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و تحت تأثیر جریانات سیاسی و هیچ کسی قرار نمی‌گیرد و هیچ ضرر و نفعی هم از اینکه چه کسی وارد مجلس بشود یا نشود نمی‌برد.

شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست/ شورای نگهبان بی‌طرف است/ تحت تأثیر هیچ جریانی قرار نمی‌گیریم
کد خبر: 321854
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۹:۰۲:۰۲

اعتمادآنلاین| آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به مناسب سالروز تأسیس شورای نگهبان در جمع کارکنان این نهاد ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه‌السلام بیان کرد: یکی از کار‌های مهم شورای نگهبان انتخابات است و ما به عنوان ناظر انتخابات باید خدا، قانون و اخلاق را در نظر بگیریم.

وی افزود: شورای نگهبان نهاد بی‌طرفی است و کار این نهاد در چارچوب قانون است و برای ما هیچ فرقی ندارد که فرد ثبت‌نام‌کننده مربوط به کدام جریان سیاسی است؛ لذا هرکس شروط مصرح در قانون را داشته باشد احراز صلاحیت می‌شود.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و تحت تأثیر جریانات سیاسی و هیچ کسی قرار نمی‌گیرد و هیچ ضرر و نفعی هم از اینکه چه کسی وارد مجلس بشود یا نشود نمی‌برد بلکه بر اساس وظیفه‌ای که دارد کار خود را انجام می‌دهد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون انتخابات فعلی شروط خیلی ساده‌ای برای ثبت‌نام دارد که همین مسأله باعث می‌شود میزان ثبت‌نام افراد در انتخابات بسیار بالا رفته و وقت و هزینه زیادی برای بررسی صلاحیت آن‌ها ببرد.

وی افزود: احتمالاً در انتخابات پیش‌رو نیز با مشکل کثرت ثبت‌نام‌کنندگان مواجه خواهیم بود بنابراین لازم است قانون انتخابات طوری اصلاح شود که ثبت‌نام‌کنندگان دارای شروط خاص و معینی باشند تا هرکسی به راحتی نتواند ثبت‌نام کند.

آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه فرصت رسیدگی به صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی کم است، یادآور شد: در دوره گذشته 12 هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند و این مسأله مشکل بزرگی برای بررسی صلاحیت‌ها به وجود آورده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها