بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان در دو دهه اخیر

باتوجه به افزایش تعداد حملات سایبری و بدافزاری در جهان، این گزارش به مرور و معرفی بزرگترین و رسانه‌ای ترین سرقت های اطلاعاتی در طول دو دهه اخیر می‌پردازد.

بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان در دو دهه اخیر
کد خبر: 321907
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۰۹:۱۷:۴۲

اعتمادآنلاین| با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند و اطلاعات موردنظر قربانیان را به دست بیاورند.

این روزها که آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی در سیستم و نرم افزارهای مختلفی کشف و اعلام می‌شود، محققان امنیت سایبری سعی دارند بدین وسیله کاربران را از حملات احتمالی هکرها و دسترسی آنها به اطلاعات شخصی خود آگاه کرده و جلوی خطر نقض حریم خصوصی کاربران را بگیرند. همچنین با انتشار این گزارش‌ها شرکت‌های توسعه دهنده مربوطه با انتشار زودهنگام یک نسخه به‌روزرسانی شده به برطرف کردن آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی مربوطه خواهند پرداخت.

بر اساس جدول زیر، بالغ بر 93 میلیون حساب کاربری پست الکترونیکی و نام کاربری در شرکت AOL در سال 2004 میلادی توسط هکرها و مجرمان سایبری به سرقت رفت.

باتوجه به افزایش تعداد حملات سایبری و بدافزاری در جهان، این گزارش به مرور و معرفی بزرگترین و رسانه‌ای ترین سرقت های اطلاعاتی در طول دو دهه اخیر می‌پردازد.

همچنین در سال 2013 میلادی هکرها توانستند سه میلیون حساب کاربری و ایمیل کاربران را در یاهو به سرقت ببرند. سال بعد از آن، بالغ بر 110 میلیون اکانت و حساب کاربری در شرکت target تحت نفوذ و دسترسی هکرها قرار گرفته است که در این میان ، 40 میلیون نفر از اطلاعات مالی آنها به سرقت رفت.

همان سال، 145 میلیون اکانت کاربری که در سایت eBay حساب باز کرده و ثبت نام کرده بودند، به سرقت رفت . سال 2015 میلادی، مجرمان سایبری با نفوذ و حمله به بالغ بر 80 میلیون حساب کاربری که حاوی اطلاعات شخصی کاربران و کارمندان شرکتAnthem می شد، توانستند به اطلاعات و داده های حائز اهمیت متعددی همچون شماره ملی کاربران دسترسی پیدا کنند.

117 میلیون حساب کاربری ایمیل در کنار گذرواژه کاربران نیز در شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) در سال 2016 میلادی مورد حمله ، نفوذ و سرقت مجرمان سایبری قرار گرفت و کاربران زیادی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد.

اطلاعات و داده های 360 میلیون حساب کاربری نیز در MySpace در همان سال به سرقت رفت. همان سال، 133 هزار و 827 اکانت و حساب کاربری در شرکت مخابراتی Three به سرقت رفت که حاوی روش های پرداخت مالی همچون کارت های اعتباری مشترکان را دسترسی یافته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در وب سایت visual capitalist، حملات سایبری و هک در سال های گذشته به اوج خود رسیده و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

یکی دیگر از معروف ترین حملات سایبری در جهان بدون شک سرقت اطلاعات کاربران در شرکت مالی و اعتباری اکوئیفاکس در سال 2017 بود که اطلاعات کارت های اعتباری متعلق به 143 میلیون کاربر آن لو رفت و در دسترس هکرها قرار گرفت.

57 میلیون حساب کاربری در اوبر نیز در سال 2016 به عنوان یک شرکت فعال در حوزه حمل و نقل الکترونیک، مورد حمله و نفوذ هکرها قرار گرفت و بسیاری از مشترکان و رانندگان فعال در آن را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد.

سال گذشته 9.4 میلیون حساب کاربری نیز در شرکت هواپیمایی Cathay Pacific هک شد و توسط هکرها و مجرمان سایبری مورد نفوذ و دسترسی قرار گرفت.

بدون شک یکی از جنجالی ترین حملات سایبری و سرقت های اطلاعاتی که در سال گذشته صورت گرفت، رسوایی فیس بوک بود که با همکاری موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا صورت گرفت و اطلاعات بالغ بر 50 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار افشا شد.

وب سایت Quora نیز در سال 2018 میلادی میزبان هک و نفوذ هکرها به 100 میلیون حساب کاربری بود که موجب شد سر و صدای زیادی در فضای مجازی به وجود بیاید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها