همدان، استانی پیشگام در کاهش تصادفات جاده‌ای کشور

معاون عمرانی استانداری همدان گفت: همدان جزو 3 استان برتر کشور درکاهش تلفات و خسارات تصادفات طی 3 سال گذشته بوده است.

همدان، استانی پیشگام در کاهش تصادفات جاده‌ای کشور
کد خبر: 321918
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۰۹:۳۰:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمودرضا عراقی در شورای همتای استان همدان، با بیان اینکه فرهنگسازی مهمترین موضوعی است که در بحث ترافیکی مطرح است، اظهار کرد: فرهنگسازی باید به مرور زمان با تبلیغ و اطلاع رسانی از حوادث وخلاقانه و هنرمندانه عمل کردن در این بحث است.

وی با تاکید بر اینکه هر اطلاع رسانی مفید نیست، تصریح کرد: تأثیر گذارترین فرهنگسازی اعمال قانون متهم است چرا که در بحث بستن کمربند ایمنی توصیه‌های زیادی دادیم اما وقتی که جریمه آن افزایش یافت متوجه نتیجه مثبت آن شدیم همچنین در رعایت سرعت مجاز تا زمانی که توقیف خودرو نبود رانندگان رعایت نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جریمه تخلف در رانندگی باید سنگین شود، یادآور شد: در بحث کاهش تصادفات به وضعیت خوبی رسیده‌ایم اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری شود.

عراقی با بیان اینکه خوشبختانه پل‌های عابر پیاده درهمدان گسترش یافته است و باید مرتب بازرسی شود، در پایان توصیه کرد: شورای ترافیک شهرستان‌ها علاوه بر تدوین برنامه‌های جامع جهت کاهش حوادث تمهیداتی بیندیشند؛ همچنین درخصوص راه‌اندازی دوربین‌ها کنترل سرعت نیازمند کمک شهرداری هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان همدان از پذیرش 262 نفر در بیمارستان‌های استان به علت تصادفات خبر داد و گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی طی این مدت 17 نفر عابر پیاده راهی بیمارستان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فکری در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با تاکید بر اینکه عابرین پیاده بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، اظهارکرد: امسال برای 238 هزار و 281 نفر اعمال قانون و برگ جریمه صادر شده است.

وی با بیان اینکه بلوارها بیشترین سهم را در تصادفات داشتند، تصریح کرد: طی این مدت 3 هزار و 615 دستگاه موتورسیکلت توقیف، 3 هزار و 83 دستگاه خودرو متوقف، 11 هزار و 930 تلفن همراه اعمال قانون، دریافت 121 جلد گواهینامه توقیف، 653 دستگاه خودر توقیف و 64 خودرو که دو تخلف همزمان انجام داده‌اند توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در انجام تست‌های مصرف مواد رانندگان متخلف مارا یاری کنند، افزود: علاوه بر اینکه نیازمند تابلویی برای اطلاع رسانی برای یکطرفه کردن محورها هستیم بلکه با توجه به اینکه محور گنجامه پیچ‌های متعددی دارد و ما فقط چند پیچ را پوشش می‌دهیم که نیاز است یک خودرو به عنوان خودرو نامحسوس در محور گنجنامه در اختیارمان قرار داده شود.

وی با بیان اینکه جلسه راهبردی تصادفات با استاندار، فرمانداران و شهرداران صورت گیرد، ادامه داد: دوربین‌های ثبت سرعت به زودی نصب و عملیاتی می‌شود و تدوین برنامه جامع 5 ساله کاهش تلفات مورد توجه قرار می‌گیرد.

همدان دارای رتبه برتر کشوری در کاهش تصادفات فوتی

وی دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سال گذشته استان همدان رتبه برتر کشور را در بحث کاهش تصادفات فوتی کسب کرد، گفت: تغییرات در سال 97 بسیار خوب بود و کاهش چشمگیری در تصادفات داشتیم.

فکری به بیان آماری از تصادفات در سال‌های 95و96و97 پرداخت و اضافه کرد: در سال 95 حدود 46 نفر، در سال 96، 49 و در سال 97، 35 نفر کشته بر اثر تصادفات درشهرستان همدان ثبت شده است.

وی با اشاره به آمار تلفات در شهرستان‌های همدان طی این 3 سال، خاطرنشان کرد: در شهرستان ملایر در سال 95 در مجموع 12 نفر، سال 8،96 نفر و در سال 8،97 نفر، در شهرستان نهاوند سال 95، 8 نفر در سال 96، 6 نفر و در سال 97، 3 نفر، در شهرستان تویسرکان سال 95، 2 نفر، سال 96، 2 نفر و در سال 97 یک نفر، در شهرستانکبودراهنگ سال 95، 3 نفر، سال 96، صفر نفر و در سال 2،97 نفر، در شهرستان اسدآباد سال 95، 5 نفر، سال 96، 4 نفر و در سال، 5،97 نفر، در شهرستان بهار سال 95، 3 نفر، سال 96، 5 نفر و در سال 97، 6 نفر، در شهرستانرزن سال 1،95 نفر، سال 1،96و درسال 1،97 نفر، درشهرستان فامنین سال 2،95 نفر، سال 1،96 نفرو سال 97 صفر نفر براثر تصادفات کشته شده‌اند.

وی یادآور شد: در مجموع فوتی‌ها در کل استان سال 82،95 نفر، سال 76،96 نفر و در سال 61،97 نفر بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند.

فکری با اشاره به اینکه آمار مجروحین تعداد کل استان در این 3 سال ،10 هزارو 43 نفر بوده است، ادامه داد: عابرین پیاده بیشترین تصادفات را داشتند به طوریکه در سال 95، 897 نفر، سال 854،96 و در سال 891،97 نفرعابرپیاده تصادف کرده‌اند، تویسرکان بیشترین مجروحین را دربحث عابرین پیاده داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها