کد خبر: 321922
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۰۹:۳۵:۴۶
| |

مصطفوی:

استقلال و پرسپولیس به یک بازیکن 3 میلیارد می‌دهند/مگر می‌شود از پس هزینه تیم‌داری زنان برنیایند

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: مدیران استقلال و پرسپولیس تنها به فکر کسب نتیجه هستند و منافع خود را در نظر می‌گیرند و برای فوتبال زنان هم اقدامی نخواهند کرد.

استقلال و پرسپولیس به یک بازیکن 3 میلیارد می‌دهند/مگر می‌شود از پس هزینه تیم‌داری زنان برنیایند
کد خبر: 321922
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۰۹:۳۵:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ «داریوش مصطفوی» اظهار داشت: فدراسیون فوتبال برای گسترش فوتبال زنان مصوبه‌ای را در حمایت از این قشر تصویب کرد. اما استقلال و پرسپولیس با توجه به هواداران متعدد، خودشان را گرفتار وقایع روزمره کردند و به این مصوبه اهمیتی نمی‌دهند. هر مدیرعامل، بازیکن و مربی خاجی که در این باشگاه‌ها حضور می‌یابند تنها به دنبال کسب نتیجه بالا هستند. این تفکر سبب ابقای آنها به مدت طولانی در باشگاه‌ها می شود. در واقع این مدیران به خدمت مردم و فوتبال ایران فکر نمی‌کنند و تنها منافع خود را در نظر دارند.

وی ادامه داد: یک مدیرعامل باغیرت باید تصور کند که زنان علاقمند به فوتبال، همچون خواهران یا فرزندان او هستند و برای آنها در این زمینه گام های موثری بردارد. اگر اکنون مدیر باشگاه پرسپولیس بودم، حتماً فوتبال زنان را در این باشگاه راه اندازی می‌کردم. اگر جای «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال بودم باشگاهها را مجاب می کردم که حضورشان در لیگ برتر تنها منوط به تیم‌داری زنان باشد. گرچه از تاج می‌خواهم تا چنین قانونی را در فدراسیون تصویب کند تا تیم‌داری فوتبال زنان در ایران به وسیله باشگاه‌ها رواج یابد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: در واقع در جایگاه رئیس فدراسیون تیم‌داری باشگاه ها از فوتبال زنان را شرطی می‌کردم. اگر هر باشگاهی هم نمی‌توانست تیم‌داری کند، مانع حضور آن در لیگ می‌شدم.

وی همچنین رسیدگی به حوزه زنان با توجه به شرایط ایدئولوژیک ایران را کار دشواری برای فدراسیون و باشگاه‌ها دانست و گفت: در فوتبال زنان پدیده‌های بسیاری حضور دارند و هنوز کشف نشده‌اند. چون محیط پرورش برای این استعدادهای فوتبالی وجود ندارد و خیلی از باشگاه‌ها علاقه‌ای به تیم‌داری ندارند. هنگامی که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به یک بازیکن 3 میلیارد تومان پول می‌دهند، مگر می‌شود از پس هزینه تیم‌داری زنان برنیایند. آنها با این مبلغ می‌توانند پنج تیم برای زنان را تشکیل دهند.

مصطفوی درخصوص بدهکاری استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: بدهکاری این باشگاه‌ها از فوتبال آمده است اما مانعی برای تیم‌داری فوتبال زنان، آنهم با این هزینه‌های اندک نخواهد شد. 50 درصد جمعیت ایران را زنان تشکیل می‌دهند و چرا مدیران این باشگاه‌ها نمی‌خواهند حتی یک بهشت مصنوعی در زمین فوتبال برای آنها درست کنند. اکنون رسالت تاج این است تا در این زمینه جدیت به خرج دهد. همچنین تیم‌داری زنان هزینه‌ای برای باشگاه‌ها ندارد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها