کد خبر: 321953
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از مجمع انتخاباتی کشتی؛

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی برگزار شد/ علیرضا دبیر در دور دوم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد

این جلسه به ریاست محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضاء مجمع برگزار شد و کیکاووس سعیدی، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک به عنوان نماینده کمیته و محمدشروین اسبقیان، رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز در این انتخابات حضور داشتند. 

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی برگزار شد/  علیرضا دبیر در دور دوم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد
کد خبر: 321953
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی از ساعت 10 امروز پس از پخش آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


تعداد زیادی از خبرنگاران برای پوشش خبری این رویداد در آکادمی ملی المپیک حاضر شدهند که باعث ایجاد مشکلاتی شد. در نهایت خبرنگارانی که دارای کارت پوشش خبری وزارت ورزش و جوانان بودند موفق به عبور از درب ورودی شدند اما با این وجود هم اجازه حضور به سالن اصلی انتخابات را پیدا نکردند.

به نظر می‌رسد پیش از شروع مجمع جلسه‌ای بین اعضا در حال برگزاری بود که اجازه ورود به خبرنگاران رسانه‌ها داده نشد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی با حضور 43 عضو مجمع در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و «اصغر آزوره»، «جاسم امیری»، «حمید بنی تمیم»، «علی اکبر جیره سرایی بازار کرد»، «محمدرضا صالحی» و «عبدالمهدی نصیرزاده» نامزدهایی که از سوی مراجع ذیصلاح برای نامزدی ریاست فدراسیون کشتی احراز صلاحیت شده‌اند وارد گود رقابت شدند. گرچه در فاصله سه روز مانده به روز انتخابات «علیرضا دبیر» هم مجوز گرفت تا از این رقابت جا نماند اما «امیررضا خادم» و «عباس جدیدی» صلاحیت آنها تایید نشد.

«رسول خادم» رییس سابق فدراسیون کشتی اواسط آبان 97 از سمت خود استعفا داد و سپس «حمید بنی‌تمیم» به مدت 6 ماه سرپرستی این فدراسیون را برعهده گرفت. اما در اردیبهشت ماه امسال به دلیل حضور بنی‌تمیم به عنوان نامزد انتخابات، «بهروز نعمتی» سرپرست شد.

این جلسه به ریاست محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضاء مجمع برگزار شد و کیکاووس سعیدی، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک به عنوان نماینده کمیته و محمدشروین اسبقیان، رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز در این انتخابات حضور داشتند.

علی‌اکبر جیره‌سرایی یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون کشتی نخستین کاندیدای انصرافی مجمع بود به نفع علیرضا دبیر اعلام انصراف کرد.

«علیرضا دبیر» که کمتر از 72 ساعت از تایید صلاحیتش برای انتخابات فدراسیون کشتی می گذرد با گلایه از برخی ناملایمتی ها گفت« نمی دانم جرم امیررضا خادم و عباس جدیدی چیست که اینجا حضور ندارند. جرم اینها چیست؟ جرمشان دوست داشتن کشتی است. می گذاشتید بیایند مگر چه اتفاقی می افتاد؟


مشکل امروز کشتی ما مربیان نوجوانان و نونهالان هستند.


اینطور نیست که هر کس سرمربی تیم ملی شود هر کس را دوست داشت را به کادر خود اضافه کند.»

وی در ادامه سخنان خود گفت: با یک برنامه 12 ساله می توان قهرمان المپیک شد. یک برنامه میان مدت برای 2024 و بلند مدت برای المپیک 2028 تعیین شده است. در المپیک توکیو کار سختی برای کسب مدال خواهیم داشت.

آزوره، امیری، بنی تمیم و نصیرزاده هم برنامه‌های خود را برای حاضرین تشریح کردند. از بین هفت نامزد جیره سرایی به نفع دبیر و صالحی و امیری هم انصراف دادند.

در مجموع رقابت بین چهار نفر آزوره، بنی تمیم، دبیر و نصیرزاده برگزار شد که دبیر با 18 رای و نصیرزاده 12 رای به دور دوم کشید.

حمید بنی تمیم نیز 11 رای بدست آورد.

در نهایت علیرضا دبیر در دور دوم مجمع با کسب 31 رای از مجموع 43 رای به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها