کد خبر: 321972
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۰:۳۰:۴۱
| |

اردشیر سعد محمدی،مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

همسویی با رقبا برای تولید در صنعت مس نیاز به سرمایه گذاری دارد

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ارزش سرمایه‌گذاری‌های شرکت مس یک میلیارد و 800 میلیون یورو و حدود 13 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با انجام پروژه‌های جدید به تولید 540 هزار تن مس دست یابیم، درعین حال همسویی با رقبا نیاز به سرمایه گذاری دارد.

همسویی با رقبا برای تولید در صنعت مس نیاز به سرمایه گذاری دارد
کد خبر: 321972
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۰:۳۰:۴۱

اعتمادآنلاین| اردشیر سعدمحمدی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه سال گذشته به بالاترین رکورد تولید کنسانتره مس به میزان یک میلیون و 180 هزار تن دست پیدا کردیم، افزود: سال گذشته تولید مس محتوی (خالص) معدنی به میزان 298 هزار تن رسید که بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی بود.

وی افزود: سال گذشته با توجه به میزان تولید و فروش مناسب، سود حدود پنج هزار میلیارد تومانی محقق شد و این شرکت در 12 سال گذشته بازدهی مثبت یک هزار و 616 درصدی را نصیب سهامداران کرد.

سعد محمدی، ارزش بازار مس را 326 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای حفظ جایگاه شرکت مس و افزایش سودآوری باید راهبرد شرکت را بر مبنای توسعه اکتشافات و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و افزایش تولید تعریف کرد.


این متخصص صنعتی تصریح کرد: مس یکی از پرسودترین عناصر است؛ زیرا تا سال 2023 بالغ بر 2،5 میلیون تن به تقاضای جهانی مس افزوده خواهد شد و این موضوع نشان می‌دهد که شرکت مس فرصت سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه را نباید از دست بدهد.


وی با اشاره به تغییرات مصرف مس در جهان از سال 1900 تاکنون گفت: میزان مصرف جهانی مس در این بازه زمانی به‌طور مداوم در حال افزایش بوده و در 20 سال گذشته شیب تولید مس 2 برابر شده و نباید از این روند عقب ماند.


مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه در سال 2018 حدود 99 درصد از شرکت‌های دنیا در حوزه مس سوددهی داشتند، گفت: هیچ صنعتی مانند مس سوددهی مطمئن ندارد.‌


فرصت طلایی برای توسعه


وی اضافه کرد: متوسط قیمت جهانی مس در پنج سال آینده به بیش از هفت هزار و 500 دلار بر تن می‌رسد گفت: امروزه به ازای هر تن مس حدود 12 هزار و 570 دلار سرمایه‌گذاری لازم است که این میزان در ایران به هشت هزار دلار می‌رسد؛ بنابراین ایران یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری در مس در اختیار دارد، در غیر این صورت از دنیا عقب می‌ماند.


سعد محمدی گفت: اکنون جمع ذخایر قطعی شرکت مس به 2 میلیارد و 200 میلیون تن می‌رسد که با اکتشافات جدید این میزان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: سال 98 با توجه به آمار تولید و فروش از همه بخش‌های برنامه پیش هستیم و در این بازه زمانی با وجود تحریم‌های ظالمانه پنج هزار و 100 میلیارد تومان فروش انجام شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 روز 24 تیرماه برگزار ودر مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران، سود نهایی 15 تومان به ازای هر سهم تعیین شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها