کد خبر: 322134
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برای حضور پرشور مردم در انتخابات باید مشکلات آنها را حل کرد/ شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به مر قانون عمل کند/ برای برگزاری انتخابات پرشور باید امکان حضور تمام سلیقه‌ها فراهم شود

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: برای ایجاد فضای پرشور انتخاباتی و فرا خواندن تمام اقشار جامعه پای صندوق‌های رای، باید امکان حضور کاندیداهایی با سلیقه‌های گوناگون در انتخابات فراهم شود.

برای حضور پرشور مردم در انتخابات باید مشکلات آنها را حل کرد/ شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به مر قانون عمل کند/ برای برگزاری انتخابات پرشور باید امکان حضور تمام سلیقه‌ها فراهم شود
کد خبر: 322134
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نماینده ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به راهکار حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: به‌ منظور حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات باید مشکلات مردم را حل کنیم. مردم به‌ شدت درگیر مشکلات اقتصادی هستند و باید شرایطی برای آنها فراهم کنیم که رغبت و تمایل‌شان برای حضور در انتخابات افزایش یابد.

او ادامه داد: البته در حال حاضر مردم برای حضور در انتخابات انگیزه‌ دارند و باید این انگیزه را افزایش داد. ما وظیفه مهمی در رفع مشکلات مردم داریم. اساسی‌ترین وظیفه دولت و نظام حکومتی تامین رفاه نسبی مردم، حل مشکلات اقتصادی و پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات مختلف است. بنابراین باید سعی کنیم در زمان باقیمانده تا انتخابات اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام دهیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره اقدام جریانات سیاسی و احزاب در راستای حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات، گفت: جریانات سیاسی اگر آمار عملکردی دارند، ارائه کنند. همچنین اگر برنامه‌ای برای آینده کشور دارند برای مردم توضیح دهند. مردم در حال حاضر تنها به برنامه رای می‌دهند و به تبلیغات بی‌محتوا توجه نمی‌کنند.

کاظمی همچنین درباره اقدام شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها و تاثیر آن بر برگزاری باشکوه انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای، گفت: برای ایجاد فضای پرشور انتخاباتی و فرا خواندن تمام اقشار جامعه پای صندوق‌های رای، باید امکان حضور کاندیداهایی با سلیقه‌های گوناگون در انتخابات فراهم شود.

او عنوان کرد: اما اگر شورای نگهبان بخواهد بسته عمل کند و مانند گذشته‌ زمینه‌های حضور کاندیداهای شاخص سیاسی اصلاح‌طلب را فراهم نکند و به آنها اجازه حضور ندهد، قطعاً بر میزان حضور مردم در انتخابات تاثیر منفی می‌گذارد.

او در پایان گفت: توصیه‌ام به شورای نگهبان این است که در بررسی صلاحیت‌ها به مر قانون و آنچه در ماده 28 قانون انتخابات آمده است عمل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها