کد خبر: 322152
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۶:۴۸:۳۲
| |

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره علت تذکر رهبر انقلاب به امامان جمعه:

خطبه‌های برخی از ائمه جمعه تهران و شهرهای بزرگ بر مشکلات می‌افزاید

فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است تذکر رهبر انقلاب مبنی‌بر پرهیز ائمه‌جمعه از برخورد با دستگاه‌ها، در اصل ناظر به خطبه‌های برخی از ائمه جمعه تهران و همچنین ائمه‌جمعه شهرهای بزرگ بوده که گاهی با طرح برخی مسائل، بر مشکلات کشور می‌افزایند.

خطبه‌های برخی از ائمه جمعه تهران و شهرهای بزرگ بر مشکلات می‌افزاید
کد خبر: 322152
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۶:۴۸:۳۲

اعتمادآنلاین| مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره هشدار رهبر انقلاب به ائمه جمعه در دیدار اخیر بیان کرد: رسالت نمازجمعه‌، رسالت خاصی است و طبیعتاً انتظار است ائمه‌جمعه در خطبه‌های خود به مسائل و مشکلات مردم بپردازند، ولی گاهی طرح مسائل و مشکلات کشور به‌گونه‌ای از سوی برخی از ائمه‌جمعه بیان می‌شود که ناپخته است و باعث می‌شود نه‌تنها مشکلات کم نشود، بلکه مشکلی بر مشکلات کشور افزوده شود.

او اضافه کرد: گاهی احساس می‌شود برخی ائمه‌جمعه به دنبال حل معضلات و مشکلات مردم نیستند و از طرح برخی مسائل هدف دیگری را دنبال می‌کنند. مثلاً معضلی وجود دارد و مسئولان امر در حال حل‌وفصل آن هستند، اما متأسفانه طرح ناپخته آن موضوع در خطبه‌های نمازجمعه یا تریبون‌های رسمی دیگر، باعث می‌شود گره بر کار بیفتد و مشکل مردم حل نشود. به نظر می‌رسد رهبری از این جهت، چنین تذکری داده‌اند و از ائمه‌جمعه خواسته‌اند در خطبه‌های خود دقت بیشتری داشته باشند.

درایتی تأکید کرد: ائمه‌جمعه باید قبل از بیان مسائل در خطبه‌های خود نسبت به موضوع اطلاعات کافی و درست به دست بیاورند و سپس آن را به‌صورت عمومی مطرح کنند. اشراف کامل بر موضوعاتی که قرار است از تریبون نمازجمعه بیان شود، لازم و ضروری است. در غیر این صورت ممکن است موضوعی به‌صورت نادرست مطرح و همین مسئله موجب آشفتگی و نگرانی مردم شود.

او افزود: برخی از ائمه جمعه هم به مسائلی می‌پردازند که اشرافی به آن ندارند و گاهی این اظهارنظرها در سطح ملی کار را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین انتظار است ائمه‌جمعه با توجه به اشراف و اطلاعاتی که دارند درباره مسائل اظهارنظر کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است مخاطب اصلی تذکر رهبری، ائمه‌جمعه تهران و شهرهای بزرگ بوده‌اند: ائمه جمعه تهران و آنان که در مراکز استان هستند و خطبه آنان از صداوسیما پخش می‌شود باید پخته‌تر صحبت کنند. این افراد گاهی در مسائلی اظهارنظر می‌کنند که کاملاً پیداست اشراف ندارند و اظهارنظرهایشان نیز برای کشور دردسرساز می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته ائمه جمعه را از برخورد با دستگاه‌ها در نمازجمعه پرهیز دادند و تأکید کردند: گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری‌های مکرر حل نمی‌شود، بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد، اما نباید به‌محض دیدن مشکلی در دستگاه‌های دولتی، قضایی یا مراکز دیگر، آن را در خطبه‌ها مطرح کرد، چرا که تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکاف‌ها و اختلاف‌ها می‌شود و مردم را دچار تشویش می‌کند. ایشان طرح عملکردهای مثبت و امیدبخش در نماز جمعه را کاملاً ضروری خواندند و افزودند: حرکتی در زمینه رونق تولید در کشور شروع شده که لازم است مصادیق این جریان امیدبخش در خطبه‌ها بیان شود.

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها