کد خبر: 322205
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت پنجم

از رونق صنعت فوتبال زنان تا رکود اقتصاد چین

در این قسمت از برنامه تازه‌های اقتصادی هفته، نگاهی خواهیم انداخت به تبدیل شدن فوتبال زنان به صنعتی درآمدزا و جذب شدن سرمایه‌گذاران و اسپانسرها به این ورزش، کاهش سرعت رشد اقتصادی چین و افق نسبتاً باثبات اقتصاد این کشور به رغم تنش‌های تجاری پکن و واشنگتن، و وعده یک شرکت نرم‌افزاری به چند شرکت از جمله گوگل برای به صفر رساندن زباله‌های قابل دفن آنها.

حجم ویدیو: 10.77M | مدت زمان ویدیو: 00:04:16 دانلود ویدیو
کد خبر: 322205
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال یکی از صنایع درآمدزا در جهان است. با این حال فوتبال زنان تا سال‌ها یکی از ورزش‌هایی بود که کمترین توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کرد. اما در جام‌جهانی فوتبال زنان امسال شرایط تغییر کرد. تعداد تماشاچیان جام امسال با افزایشی 250 میلیون نفری به یک میلیارد بیننده رسید.

به گزارش اکونومیست، افزایش محبوبیت فوتبال زنان باعث شد اسپانسرهایی مثل شرکت ویزا، شبکه پرداخت کارت اعتباری، همان مقدار پولی را که به مسابقات مردان اختصاص می‌داد، برای این مسابقات هزینه کند. افزون بر این، بانک بارکلیز اولین اسپانسر رسمی سوپرلیگ زنان انگلستان (WSL) شد و توافقی به مبلغ 10 میلیون پوند با این لیگ امضا کرد. همچنین «علی‌پِی»، شرکت بزرگ چینی پرداخت الکترونیکی، اعلام کرد با راه‌اندازی طرحی 10 ساله، مبلغ یک میلیارد یوان به حمایت از تیم فوتبال زنان چین اختصاص می‌دهد.

از طرف دیگر آرژانتین هم اولین باشگاه فوتبال حرفه‌ای زنان را افتتاح کرده است و انتظار می‌رود با تولید بازیکنانی مانند مارادونا یا مسی در لیگ زنان، فوتبال زنان هم به یک صنعت درآمدزا و سودآور تبدیل شود.

آینده‌ای باثبات پیش روی چینی‌ها

دولت چین، داده‌های اقتصادی جدیدی منتشر کرده است. این داده‌ها به وضوح نشان می‌دهند سرعت رشد اقتصادی چین به پایین‌ترین مقدار خود طی سه دهه گذشته رسیده است. این در حالی است که جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن همچنان ادامه دارد، اما عده‌‌ای از تحلیلگران آینده‌ای نسبتاً باثبات را برای اقتصاد چین پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش سایت خبری بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی در دوره آوریل-ژوئن از یک سال قبل‌تر به 6.2 درصد رسید. این عدد در ربع اول سال 6.4 درصد بود. ماه ژوئن رشد تولید صنعتی و خرده‌فروشی از تخمین‌ها فراتر رفت، در عین حال سرمایه‌گذاری در نیمه اول سال نشان می‌داد اقدامات انجام‌شده برای کاهش سرعت رشد همچنان ادامه دارد.

با وجود این، آمارها نشان می‌دهند علاوه بر نرخ بیکاری پایین، سرمایه‌گذاری‌ها، آمار خرده‌فروشی و نیز چشم‌انداز بازار مسکن این کشور، همچنان امیدبخش است و احتمالاً اقتصاد چین در ربع چهارم سال جاری، با وضعیت بهتری مواجه خواهد شد.

وعده حل معضل زباله‌های شهری

استفاده از ظروف و قوطی‌های تجزیه‌پذیر در اماکن عمومی نظیر ورزشگاه‌ها و پارک‌های تفریحی بیشتر می‌شود. با این حال مساله زباله‌های شهری همچنان یکی از معضلات مدیریت شهری باقی مانده است.

شرکت نرم‌افزاری «سیستم‌های رهگیری بازیافت» (RTS) به کمپانی‌هایی نظیر گوگل و وی‌ورک (WeWork) وعده داده حجم زباله‌های قابل دفن‌شان را به صفر نزدیک خواهد کرد. این شرکت به رغم اینکه هیچ کامیون یا دستگاه بازیافتی ندارد، اما با تمرکز بر تحلیل داده توانسته مشتریان وفاداری برای خود پیدا کند.

RTS هزار و 400 مشتری و 40 کارمند دارد و اعلام کرده که در سال جاری منتظر سودی 25 میلیون دلاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها