کد خبر: 322240
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۱۴:۰۳:۱۲
| |

نخست‌وزیر پیشین نروژ:

درگیری نظامی با ایران اشتباه بزرگی است

نخست‌وزیر پیشین نروژ به دولت این کشور درباره حمایت از علمیات آمریکا در خلیج فارس هشدار داد.

درگیری نظامی با ایران اشتباه بزرگی است
کد خبر: 322240
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۱۴:۰۳:۱۲

اعتمادآنلاین| «شل مگنه بوندویک» نخست‌وزیر پیشین نروژ، به دولت این کشور درباره حمایت از علمیات آمریکا در خلیج فارس هشدار داده است و اقدام‌های اخیر آمریکا را با اشغال عراق در سال 2003 مقایسه کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوندویک طی یک مصاحبه گفت: «بدیهی است که نروژ نباید در عملیات آمریکا شرکت داشته باشد.»

وی عنوان کرد که نروژ علاقه دارد خود را با «قدرتمندترین هم‌پیمانش» هماهنگ کند، اما در عین حال تاکید کرد که چنین عملیاتی نباید در تضاد با قوانین بین‌المللی قرار داشته باشد و ممکن است تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را افزایش دهد.

نخست‌وزیر پیشین نروژ افزود: «نباید به زمینه این رویدادها و تنش میان آمریکا و ایران بی‌توجه ماند. از دولت می‌خواهم این را در نظر بگیرد که اسکورت کردن یک کشتی می‌تواند به تنش بینجامد، حتی اگر این اقدام در ظاهر کوچک و بی‌ارزش به نظر برسد».

وی همچنین تاکید کرد که افزایش حضور ناوهای جنگی در تنگه هرمز امکان درگیری نظامی را افزایش می‌دهد.

بوندویک در ادامه گفت: «ایران بی‌تردید این اقدام را خصمانه قلمداد می‌کند. در آن صورت نمی‌دانیم اقدام بعدی‌شان چه خواهد بود و با رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا و مشاور امنیت ملی این کشور، این تنش می‌تواند ماهیتی کاملا متفاوت به خود بگیرد.»

این مقام پیشین نروژ تصریح کرد: «به گمانم درگیری نظامی با ایران اشتباه بزرگی است. طی سال‌ها، بارها دیده‌ایم که غرب کشورهای مسلمان را دست کم گرفته است، مانند قضیه اشغال عراق. احتمال درگیری نظامی با ایران را نیز باید در این راستا در نظر گرفت.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها