ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری سازمان بهزیستی:

30 درصد فضاهای شهری کشور برای معلولان مناسب سازی شده است

ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎ سازی بهزیستی، با اشاره به مناسب سازی 30 درصد فضاهای شهری کشور برای معلولان گفت: به زودی اپلیکیشن مناسب سازی در سطح کشور راه اندازی خواهد شد.

30 درصد فضاهای شهری کشور برای معلولان مناسب سازی شده است
کد خبر: 322279
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۲۱:۲۹:۱۵

اعتمادآنلاین| ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎ سازی بهزیستی، ظهر پنجشنبه در بازدید از فضای مناسب سازی معلولان در بوستان معلم در رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: در بحث مناسب سازی برای معلولان کارها و اقدامات خوبی در کشور انجام می دهیم.

وی بیان کرد: سال گذشته بازدید 24 هزار دستگاه دولتی اجرایی از جشنواره شهید رجایی را داشتیم که این دستگاه ها از نظر مناسب سازی ادارات خود دچار مشکلاتی بودند و دنبال کسب شرایط ایده آل بودند.

وی با بیان اینکه بازدید از این جشنواره باعث شد بسیاری از دستگاه های دولتی از نظر مناسب سازی شرایط خوبی را داشته باشند، افزود: به دنبال این هستیم که معلولان شرایط استفاده مستقل از فضاها را داشته باشند.

اپلیکیشن مناسب‌سازی در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎ سازی سازمان بهزیستی کشور در ادامه از راه اندازی اپلیکیشن مناسب سازی در سطح کشور در آینده نزدیک خبر داد و توضیح داد: بر اساس این طرح، افراد معلول و سالمند که به مناسب سازی نیاز داشته باشند از طریق این اپلیکیشن به تمامی اماکن مناسب سازی در سطح کشور دسترسی پیدا خواهند کرد که این اقدام بی نظیر است.

کاظمی مومن سرایی ابراز داشت: بیش از 30 درصد از فضاهای شهری در سطح کشور برای معلولان مناسب سازی شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎ سازی سازمان بهزیستی تصریح کرد: اگر شهرداری 13 قانون مناسب سازی شهری را که بر عهده دارد از جمله پیاده روها و پارک ها، مترو، ایستگاه های اتوبوس، صدور پروانه برای دستگاه هایی که مناسب سازی نکردند، حمل ونقل و … را به خوبی اجرا کند 70 درصد مناسب سازی کشور به صورت اصولی و خوب انجام شده است.

کاظمی مومن سرایی در ادامه اظهار داشت: در رفسنجان، خیابان شهید بهشتی به عنوان پایلوت در کشور برای معلولان انتخاب شده که دارای مسجد، مراکز تفریحی، سینما و… است تا یک معلول، جانباز و سالمند بتواند از آن محیط استفاده کند. این فضا مناسب سازی شده و یک معلول و ناتوان غیر از این چیزی نمی خواهد جز فضایی که آزادانه و مستقل بتواند استفاده کند و آرامش داشته باشد و اگر این طرح به نوع خوبی اقدام شود می توانیم در استان های دیگر معرفی کرد.

وی اضافه کرد: در شهرستان رفسنجان شهرداری پیشتاز بوده و فعالیت های خوبی انجام می دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها