کد خبر: 322340
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۰۹:۳۸:۰۰
| |

ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان چه بود؟

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه حمایت از محیط‌بانان ارائه کرد.

ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان چه بود؟
کد خبر: 322340
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: لایحه‌ای که دولت برای حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس فرستاد، در مجلس برای تمامی یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی تعمیم داده شد که این باعث افزایش بار مالی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات شورای نگهبان نیز به همین موضوع بود که چرا این لایحه برای مابقی یگان‌های حفاظتی نیز تعمیم داده شده است و باید فقط برای محیط‌بانان و جنگل‌بانان باشد. همچنین در پیشنهاد دولت جبران خسارت برای همیار محیط‌بان و داوطلبان مردمی موضوعی پیش‌بینی نشده بود، اما در حال حاضر که این مطلب در این لایحه آمده و ممکن است همیار جنگلبان یا محیط زیست به 80 میلیون نفر هم برسد، این بار مالی ایجاد می کند و از همین رو شورای نگهبان به آن ایراد وارد کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان لایحه دیگر در نوبت بررسی قرار نگرفته و بلافاصله در مجلس مطرح و تعیین‌تکلیف می‌شود.

وی درباره ایرادات برخی محیط بانان به لایحه حمایت از محیط بانان گفت: بیشترین ایراد محیط بانان به عدم افزایش حقوق آنهاست. البته در طی دو سال اخیر نزدیک به 60 درصد به حقوق محیط بانان اضافه شده است.

سرهنگ محبت‌خانی تصریح کرد: البته ما همچنان پیگیر این افزایش حقوق هستیم. صحبت‌های اولیه‌ای نیز در این خصوص صورت گرفته و قرار است با ارسال نامه به سازمان امور استخدامی، پرداختی حقوق محیط‌بانان را با نیروهای مسلح تطبیق دهیم، چراکه محیط‌بانان نیز نیروهای شبه نظامی محسوب می‌شوند. چنانچه این اتفاق بیفتد، مشکلات برطرف می‌شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست تا ده سال آینده سالیانه 300 نفر به جمع محیط‌بانان کشور اضافه شود.

وی ادامه داد: حدود 400 نفر از افراد نیز دارای قرارداد کار معین هستند و با توجه به اینکه حقوق این افراد نصف حقوق کارکنان سازمان است، در تلاش هستیم که بتوانیم حقوق این افراد را افزایش و تغییری در وضعیت استخدامی آنها ایجاد کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها