ترامپ:

ماموریتی به «پال» برای مذاکره با ایران نداده‌ام

رئیس‌جمهور آمریکا خبر منتشرشده در خصوص ماموریت به یکی از سناتورهای این کشور برای مذاکره با ایران را تکذیب کرد.

ماموریتی به «پال» برای مذاکره با ایران نداده‌ام
کد خبر: 322348
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۰۹:۴۷:۳۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش پولیتیکو در خصوص موافقتش با مذاکره سناتور «رند پال» با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

پولیتیکو به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که رند پال، سناتور جمهوری‌خواه، از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواسته تا به او اجازه دهد به نمایندگی از کاخ سفید با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کند.

دونالد ترامپ در این رابطه گفت که رابطه خوبی با سناتور پل دارد اما وی را برای چنین مأموریتی منصوب نکرده است.

پولیتیکو در گزارش خود نوشته بود: چهار منبع مطلع به وب سایت پولیتیکو گفته‌اند، رند پل شنبه گذشته با دونالد ترامپ دیدار و این موضوع را مطرح کرده است.

طبق این گزارش، این سناتور آمریکایی پیشنهاد کرده است تا از جانب کاخ سفید با محمد جواد ظریف که هم اکنون در نیویورک است دیدار و مذاکره کند.

هدف چنین مذاکراتی آغاز دور تازه ای از گفت وگو با ایران و همچنین کاهش تنش با جمهوری اسلامی اعلام شده است.

سناتور رند پال از موافقان توافق هسته‌ای با ایران است و پیشتر مخالفت خود را با بکارگیری گزینه نظامی درقبال ایران بیان کرده است.

این منابع به پولیتیکو گفته‌اند دونالد ترامپ با درخواست این سناتور از ایالت کنتاکی موافقت کرده است. هرچند برخی از مقامات آمریکایی معتقدند چنین اقدامی به رویکرد «فشار حداکثری» رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران صدمه خواهد زد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها