کد خبر: 322444
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۹:۰۰
| |

حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نمازجمعه برای کشورمان انسجام و وحدت به همراه آورده است/ مسجد محور سازماندهی اجتماعی مردم است/ در 40 سال گذشته نماز جمعه باشکوه در سراسر کشور برگزار شده است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نماز جمعه برای کشورمان بصیرت، انسجام و وحدت به همراه آورده است، بیان کرد: در 40 سال گذشته با عنایت و فضل الهی و تدبیر امام راحل نماز جمعه باشکوه در سراسر کشور برگزار شده است.

نمازجمعه برای کشورمان انسجام و وحدت به همراه آورده است/ مسجد محور سازماندهی اجتماعی مردم است/ در 40 سال گذشته نماز جمعه باشکوه در سراسر کشور برگزار شده است
کد خبر: 322444
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، گفت: امروز شاهد اتفاق میمون و مبارکی هستیم، از یک سو تقدیر از خدمات سی ساله آیت الله نعیم آبادی در جایگاه نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان و از سوی دیگر معارفه حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان هرمزگان.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از پر رمز و رازترین برنامه های عبادی مسلمین است، اظهار کرد: اساس و بنیاد سازماندهی اجتماعی مومنین نماز جماعت و مسجد است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: مسجد محور سازماندهی اجتماعی مردم است و روزهای جمعه این مجموعه محلات که برای بندگی حق گرد هم می آیند، برای اجتماعی گسترده‌تر در یک محور مرکزی برای اقامه نماز جمعه گردهم می آیند.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای ظرفیت‌های اعجاب آوری است، اظهارکرد: در 40 سال گذشته با عنایت و فضل الهی و تدبیر امام راحل نماز جمعه باشکوه در سراسر کشور برگزار شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یادآورشد: نسل اول ائمه جمعه به ویژه در مراکز استان ها کسانی بودند که مردم آن‌ها را می شناختند و از صمیم قلب دوست داشتند و بسیاری از آن ها نقاط مرکزی پایگاه انقلاب اسلامی در استان‌ها بودند.

وی گفت: پیرامون این شخصیت‌های بزرگ برای شهرهای گوناگون ائمه جمعه انتخاب شد و امروز در 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود که به این موارد، نماز جمعه اهل سنت هم اضافه می شود که دریای بیکرانی از اجتماع مسلمین را در سراسر کشور تشکیل می دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز جمعه برای کشورمان بصیرت، انسجام و وحدت به همراه آورده است، افزود: طی سه دهه گذشته آیت الله نعیم آبادی اقامه نماز جمعه بندرعباس را برعهده داشتند که به شایستگی از پس این مسئولیت برآمده و پرچم نماز جمعه را در استان بر افراشته نگاه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات و برکات آیت الله نعیم آبادی همواره به یادگار باقی خواهی ماند و از امروز پرچم نماز جمعه بندرعباس به حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده سپرده می شود.

حاج علی اکبری اظهارکرد: حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده از فرزندان شایسته هرمزگان است که امیدواریم این مسیر را با موفقیت ادامه دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: استان هرمزگان را خط مقدم پایداری و مقاومت و دلاوری کشورمان می شناسیم.

وی افزود: هرجا نام هرمزگان می آید یاد دلیرمردی جوانان این خطه و نجابت مردمانش در اذهان جاری می شود و این سرمایه بزرگی است که باید بیش از گذشته شکوفا شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها