«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد

25 شهر خطرناک دنیا که برای مسافرت مناسب نیستند

این روزها با وجود اوضاع نابسامان اقتصادی و تهدیدهای جهانی، سفر کردن به مناطق مختلف دنیا مشکل است، اما اگر قصد سفر دارید، این مقاله را مطالعه کنید و با شهرهایی که برای مسافرت مناسب نیستند آشنا شوید.

25 شهر خطرناک دنیا که برای مسافرت مناسب نیستند
کد خبر: 322449
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- سایت تریپ مینتس در گزارشی 25 شهر خطرناک جهان و دلایل آن را اعلام کرده است. مشروح این گزارش به شرح زیر است:

این روزها سفر به خارج از مرزها بسیار آسان‌تر از گذشته است. گرانی و فشارهای اقتصادی باعث می‌شود کمتر سفر کنیم، اما اگر می‌خواهید کمی استراحت کنید، بهتر است به بعضی از شهرها نروید. ما در این مقاله 25 شهری را که برای سفر کردن خطرناک هستند معرفی کرده‌ایم:

1- حلب، سوریه

الپو

این شهر زمانی یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری سوریه بود. شهر هنرهای باستانی، ورزش و علم. اما به خاطر موقعیت مکانی بد، بعد از سال 2011، به خط مقدم جنگ سوریه تبدیل شد. برخی از بخش‌های این شهر تا امروز هم تحت محاصره است.

2- کاراکاس، ونزوئلا

کاراکاس

کشور ونزوئلا، این روزها، با بحران اقتصادی‌ای مواجه است که در تاریخ معاصر این کشور بی‌سابقه بوده است. کاراکاس، پایتخت این کشور، به شهری پر از درگیری و مبارزه‌ گروه‌های پخش مواد مخدر تبدیل شده‌ است. زورگیری و قتل بسیار عادی شده‌ و این شهر، که زمانی محبوب گردشگران بود، یکی از بدترین مقاصد گردشگری شده‌ است. ناگفته نماند، بقیه‌ شهرهای ونزوئلا نیز وضع بهتری ندارند.

3- کابل، افغانستان

کابل

کابل پیشتر بسیار پررونق بود و از تمام نقاط جهان به این شهر سفر می‌کردند. باغ‌های زیبای کابل قابل مقایسه با هیچ شهری نبود، اما وضعیت این روزها، شهر را در موقعیتی قرار داده که دیگر مطلوب بسیاری از گردشگران، به‌ خصوص مسافران جوامع غربی، نیست. بمب‌گذاری، آدم‌ربایی و دیگر خشونت‌ها، در کابل، فراوان است.

4- سیوداد خوآرس

سیوداد

هیچ چیز بدتر از زیستن در شهری نیست که قوانینش را خلافکارها وضع‌ کرده‌ باشند. این اتفاق تلخ در شهر سیوداد خوآرس رخ داده است. جریان قاچاق انسان و مواد مخدر در کشور و حتی در قاره‌ آمریکا از این شهر ریشه می‌گیرد. توصیه می‌کنیم اصلاً به این شهر سفر نکنید.

5- جوبا، سودان جنوبی

جوبا

خشونت و جنگ داخلی در جوبا، این شهر را به مکانی ناامن برای مسافران تبدیل کرده‌ است. مایه‌ تاسف است شهری که زمانی یکی از زیباترین چشم‌اندازها را داشته، اکنون شاهد مهاجرت خیل عظیمی از مردم به شهرها و کشورهای دیگر است.

6- کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون

آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که در قاره‌ آفریقا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما باید از شهر کیپ‌تاون دوری کنید. آمار جرائم در این شهر، با توجه به جمعیت زیادی که زیر خط فقر هستند، بسیار بالاست. گشت زدن در این شهر تنها زمانی امکان‌پذیر است که در قالب یک گروه بزرگ باشید. هیچ‌گاه، شب‌ها، در کیپ‌تاون تردد نکنید.

7- صنعا، یمن

صنعا

بمب‌گذاری وحشتناکی که سال 2015 در محل چند میراث جهانی در صنعا اتفاق‌ افتاد باعث پیدایش بحران‌های اقتصادی و سیاسی در این کشور شد. اکیداً به خارجی‌ها توصیه می‌شود که به این شهر سفر نکنند، زیرا ممکن است بر‌ اثر حمله‌ تروریستی کشته یا زخمی شوند.

8- ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو

آمار جرائم در بیشتر شهرهای برزیل بالاست، اما ریودوژانیرو، که شهری توریستی قلمداد می‌شود، از همه خطرناک‌تر است. 10 سال پیش، خیابان‌های این شهر امن و خالی از مجرم بود، ولی اخیراً قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های گانگسترها این شهر را ناامن کرده‌ است. هنوز مسافران زیادی به بازدید این شهر و سواحل زیبایش می‌روند، اما باید ریسک این سفر را هم بپذیرند.

9- کینشاسا، جمهوری دموکراتیک کنگو

کینشاسا

کشور کنگو از لحاظ سیاسی و اقتصادی یکی از ناپایدارترین کشورها در تاریخ معاصر جهان است. کوهستان ویرونگا، در قدیم، مکانی برای دوستداران طبیعت بود و از سراسر جهان به این مکان می‌رفتند تا گوریل‌ها را ببینند، اما دیگر جای امنی نیست. در کینشاسا، پایتخت کنگو، آمار جرم و جنایت بسیار بالاست.

10- گواتمالا‌سیتی، گواتمالا

گوآتمالا

گواتمالا‌سیتی، پایتخت کشور گواتمالا، شهری پر از کارتل‌های مواد مخدر، خشونت‌های مرتبط با مواد و همین‌طور فعالیت‌های گانگستری است. این شهر، برخلاف آمار جنایت‌، زورگیری، دزدی و سرقت مسلحانه، یکی از پربازدیدترین مکان‌های آمریکای جنوبی است.

11- خارطوم، سودان

خارطوم

خارطوم محل تلاقی دو رود نیل آبی و نیل سفید است. کشور سودان به دلیل درگیری بین دولت و شبه‌نظامیان چریک، در شرایط خطرناکی است. هر جنبشی در داخل و خارج از شهر به‌ دقت کنترل می‌شود و اکثر گردشگران خارجی برای حفظ امنیت خود به خارطوم سفر نمی‌کنند.

12- آکاپولکو، مکزیک

آکاپولکو

هنوز مدت زیادی از زمانی که آکاپولکو شهری امن و جالب برای گردشگران بود نگذشته است. با وجود این، آمار نشان می‌دهد آکاپولکو یکی از شهرهایی است که آمار جنایت در آن بسیار بالاست. اگر می‌خواهید ریسک کنید و به این شهر بروید، پیشنهاد می‌کنیم در جایی نزدیک به ساحل دلخواه‌تان بمانید و آگاه باشید که بیشتر جرم‌ها بیرون از محل اقامت اتفاق می‌افتد.

13- اسلام‌آباد، پاکستان

اسلام‌آباد

اسلام‌آباد نزدیک به 60 سال است که پایتخت کشور پاکستان محسوب می‌شود. خطر حمله‌های تروریستی و آدم‌ربایی، به خصوص برای غربی‌ها، بسیار زیاد است. خطرناک‌ترین زمان برای سفر به این شهر هنگام تعطیلات مذهبی و انتخابات سیاسی پاکستان است.

14- بغداد، عراق

بغداد

آمریکا شهر بغداد و برخی دیگر از شهرهای خاورمیانه را به مقاصدی ناامن برای گردشگران تبدیل کرده است. با اینکه ایالات متحده ارتش خود را از این شهر بیرون کشیده، همچنان آینده عراق و پایتخت آن در هاله‌ای از ابهام است. اما یک چیز مشخص است: این کشور جنگ‌زده به این زودی‌ها نمی‌تواند آثار جنگ را کاملاً پاک کند.

15- پیونگ‌یانگ، کره شمالی

پیونگ‌یانگ

درست است که کره شمالی با جامعه جهانی خصومت دارد، اما به‌ طرز عجیبی با گردشگران دوستانه برخورد می‌کند البته به شرطی که آمریکایی نباشند. خبر خوب اینکه رهبر کره شمالی قدم‌هایی برای آشتی سیاسی برداشته است و خبر بد اینکه مشخص نیست چطور و در چه زمانی این قدم‌ها را عملی می‌کند. بهتر است به کشور مهربان‌تری بروید که درست در جنوب این کشور قرار دارد.

16- بوگوتا، کلمبیا

بوگوتا

بوگوتا یکی از شهرهایی است که به خاطر معماری زیبا، آثار هنری مرموز و جرائم خیابانی‌اش معروف است. قتل، آدم‌ربایی، زورگیری و خشنونت‌های خیابانی مسائلی است که آفت جان این شهر شده‌ است. متاسفانه، شهرهای دیگر کلمبیا نیز زیاد امن نیست.

17- کراچی، پاکستان

کراچی

کراچی شهری است که بیشتر گروه‌های تروریستی جهان را درخود جای‌ داده‌ است. عجیب نیست که در این کشور یکی از خطرناک‌ترین رهبران گروه‌های تروریستی پرورش یافته‌ است. ترور و آدم‌ربایی در کراچی اصلاً غیرمعمول نیست. بهتر است به این کشور سفر نکنید البته اگر سفر کردن به آنجا امکان‌پذیر باشد.

18- اسوان، مصر

اسوان

مصر به سبب اهرام، رقص و ریشه‌های مذهبی‌اش شهرت یافته است، اما خشونت‌ در این کشور بسیار زیاد شده‌ است. خبر حمله و تجاوز به زنان و مردان در شهر اسوان بسیار شنیده می‌شود. تنش‌های سیاسی و بی‌ثباتی از عوامل اصلی این‌گونه جنایت‌هاست.

19- سن‌پدروسولا، هندوراس

سن‌پدروسولا

سال‌های زیادی است که شهر سن‌پدرو در هندوراس بالای لیست خطرناک‌ترین شهرهای جهان قرار‌ گرفته‌ است. مشکل اصلی این است که در این شهر اسلحه گرم قاچاق می‌شود و از این سلاح‌ها به‌ منظور اجرای قانون و حفاظت از اعضای پارلمان استفاده می‌کنند.

20- مکزیکوسیتی، مکزیک

مکزیکوسیتی

شهر مکزیکوسیتی مأمن خرابه‌های آزتک و قوم مایان و همچنین خانه‌ 10 میلیون شهروند است. این شهر بسیار پرجمعیت و از لحاظ اقتصادی پایدار است، اما مکان امنی برای توریست‌ها نیست. اگر آمار جرم و جنایت مانع سفر شما به این شهر نمی‌شود، بهتر است بدانید که وقوع زلزله‌های متعدد در مکزیکوسیتی بسیار عادی است. شاید طبیعت می‌خواهد با این روش از سفر گردشگران به این شهر جلوگیری کند.

21- بمبئی، هند

بمبئی

شهر بمبئی در غرب کشور هند و مرکز استان «مهاراشترا» واقع شده است. 10 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند که از شهرهای دیگر هم به بمبئی آمده‌اند. این در حالی است که فعالیت‌های تروریستی، تجاوز و کلاهبرداری از مردم شهر و همچنین توریست‌ها باعث شده هر کسی به بمبئی می‌رود کمی ترس در دل خود داشته باشد. اگر زنی هستید که می‌خواهید تنها سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم به بمبئی نروید.

22- سن سالوادور، السالوادور

سن‌سالوادور

سن سالوادور بهشت خلافکاران السالوادور است. شرارت، اخاذی و قاچاق اسلحه‌ غیرقانونی و مواد مخدر در این شهر بسیار زیاد است. خلافکاران خیابانی، سال 2015، حدود 2 هزار نفر را به قتل رساندند و دلیل وقوع جرائم رخ‌داده در آن سال در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

23- دیستریتو سنترال، هندوراس

دیستریتو سنترال

آب و هوای بد این شهر تنها دلیل عذاب شهردار آن نیست بلکه آمار اعمال خشونت علیه مردان و زنان مساله‌ای است که تمام مردم هندوراس را تهدید می‌کند. این شهر به دو بخش تقسیم می‌شود: تگوسیگالپا و کومایاگوئلا؛ هیچ‌یک از این دو بخش امن نیستند. گاه و بی‌گاه، در طول روز، صدای تیراندازی بین نیروهای پلیس و کارتل‌های موادمخدر شنیده می‌شود. پس این شهر مکان مناسبی برای استراحت نخواهد بود.

24- مِدلین، کلمبیا

مدلین

این شهر خطرناک‌ترین شهر کلمبیاست. آمار قتل در مدلین طی این چند سال به شدت رو به افزایش است. دلیل افزایش این آمار جنگ گانگسترها برای سلطه بر شهر و انجام معاملات مواد مخدر است. پابلو اسکوبار، کسی که سلطان قاچاق مواد مخدر است و بارها از دست پلیس فرار کرده، در این شهر پایگاه دارد.

25- ناتال، برزیل

ناتال

پلیس برزیل، سال‌ها پیش، هزار نیروی مسلح این سازمان را به‌ کار گرفت تا پس از شورش گروه‌های گانگستری شهر ناتال را دوباره آرام کند. این شهر به گفته‌ سازمان ملل، از آن زمان، بیشترین آمار قتل را در طول سال داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها