سوء‌استفاده برخی مفسدان از شعار رونق تولید

با توجه به حساسیت موضوع رونق تولید، هر وزارتخانه ملزم شد که برنامه های خود را در راستای اجرائی شدن این شعار اعلام کند و همزمان تشکل‌ها و انجمن ها نیز با استقبال از این نامگذاری به‌صورت تخصصی شروع به بررسی چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌های اجرایی کردند. اما طنز ماجرا اینجا بود که مصداق داستان معروف دزدی که در کوچه فریاد می‌زد "آی دزد را بگیرید فرار کرد" تا همگان را گمراه کند، افرادی که سالها با پست‌های مدیریتی در ارگانهایی با عنوان واردات، با تمام توان به تثبیت رویکرد واردات محور کردن اقتصاد همت گماشته بودند

سوء‌استفاده برخی مفسدان از شعار رونق تولید
کد خبر: 322478
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۳:۵۰:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ در اولین روز سال 98 هجری شمسی در کنار آرم شبکه‌های تلویزیونی ایران جمله رونق تولید درج شد و این یعنی عالی‌ترین مقام کشور در حساس‌ترین برهه 40 سال اخیر بر حمایت از تولید و تولیدکنندگان تأکید کرده‌اند.

با توجه به حساسیت موضوع رونق تولید، هر وزارتخانه ملزم شد که برنامه های خود را در راستای اجرائی شدن این شعار اعلام کند و همزمان تشکل‌ها و انجمن ها نیز با استقبال از این نامگذاری به‌صورت تخصصی شروع به بررسی چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌های اجرایی کردند. اما طنز ماجرا اینجا بود که مصداق داستان معروف دزدی که در کوچه فریاد می‌زد "آی دزد را بگیرید فرار کرد" تا همگان را گمراه کند، افرادی که سالها با پست‌های مدیریتی در ارگانهایی با عنوان واردات، با تمام توان به تثبیت رویکرد واردات محور کردن اقتصاد همت گماشته بودند با استفاده از فقدان سواد رسانه‌ای و فراموشی افکار عمومی، در طرفندی جدید، خود را حامی و سینه سوخته تولید ملی نشان می‌دهند.

البته که این رویکرد در ذات خود نه تنها بد نیست که در زمره امر به معروف و نهی از منکر است و می‌تواند در جای خود و از زبان گوینده شایسته خود به عِرق ملی نیز تعبیر شود، اما نه برای افرادی که پرونده آنها در قوه قضائیه در حال بررسی است و تا امروز به شبهات و ابهامات فراوان پیرامون سال‌ها فعالیت مدیریتی در مسندهای حساس دولتی و خصوصی و حیف و میل اموال عمومی پاسخ نداده‌اند.

این افراد که از مشاوران رسانه‌ای هم برخوردار هستند، برای تحت تأثیر قرار دادن جو عمومی و حتی روند بررسی پرونده‌های مالی و سایر مفاسد اقتصادی خود در محاکم قضایی در یک حرکت رو به جلو و با هدف فرافکنی، شعار افشاگری و مبارزه علیه رانت و فساد را سر می‌دهند.

بی‌تردید افرادی می‌تواند سخن از تولید ملی، رونق کالای ایرانی، حمایت از کار و کارگر به زبان بیاورند که کارخانه‌ای را آباد کرده باشند نه آنکه در اوج تولید و بهره‌وری، وقتی که مدیرعامل کارخانه معظمی با کارگران فراوان از فرزندان شهدا و جانبازان بودند، با سودای کسب سود میلیاردی و گرفتن سهام یک شرکت خصوصی، ضمن خروج خود، سایر مدیران فنی و توانمند را هم خارج کردند تا قلب خط تولید را از کار بیندازند و بازار، تشنه محصول و عملکردشان باعث و بانی رونق خط مونتاژ محصولات خارجی شود. از این نقطه کارخانه مذکور وارد سیاه چاله افت تولید و کیفیت شد و اقتخار ملی آن روزها نیز به عاقبت ارج و آزمایش دچار شد.

با ورود آیت‌الله رئیسی به قوه قضائیه و عزم ایشان در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی؛ در روزهای پیش رو این بازی‌های رسانه‌ای و مظلوم‌نمایی‌ها قطعاً دو چندان خواهد شد. روند برخورد محاکم با مفسدان اقتصادی و در رأس آنها بهره‌مندان از تریبون‌های رسانه‌ای تا به امروز نشان داده که هنوز نوبت رسوایی آنها فرا نرسیده است و باید این موضوع به عنوان مطالبه عمومی و دغدغه دردمندان واقعی تولید در اولویت دستگاه قضا قرار گیرد و اجازه ندهیم در پس شعارهای ناسیونالیستی و ملی، چهره واقعی و سابقه سیاه مفسدان اقتصادی پنهان شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها