کد خبر: 322497
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۴:۴۰:۱۹
| |

علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم تشکیل نهاد ملی در مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها/ آسیب‌شناسی و تغییرات در انتخابات شوراها ضروری است

عضو کمیسیون شوراها گفت: لازم است که نهاد ملی در مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر انتخابات شوراها تشکیل شود.

لزوم تشکیل نهاد ملی در مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها/ آسیب‌شناسی و تغییرات در انتخابات شوراها ضروری است
کد خبر: 322497
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۴:۴۰:۱۹

اعتمادآنلاین| علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر ایجاد نهادی ملی برای نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا، بیان کرد: لازم است که در انتخابات شورا‌های شهر و روستا با آسیب شناسی تغییراتی ایجاد شود.

وی افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا تداخل‌های بسیاری با وزارت کشور دارند و عملاً آن انتظاری که از این شورا‌ها برای اثربخشی می‌رود، حاصل نمی‌شود.

بیگی تصریح کرد: انتخاب شهرداران با رای اعضای شورا‌های شهر و روستا صورت می‌گیرد و ممکن است یک شهردار به واسطه یک رای بر کنار شود، لذا شهرداران ماهیتی که باید را پیدا نمی‌کنند.

عضو کمیسیون شورا‌ها بیان کرد: اگر شهرداران با رای مستقیم مردم انتخاب شوند، اقدامات شهرداری‌ها با سلامت و نظم بیشتری پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: مجلس باید بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا نظارت کند به نحوی که بتواند از آن‌ها حمایت کند، در حالی که اکنون شورا‌های شهر بودجه خود را از وزارت کشور دریافت می‌کنند و نهاد تامین کننده بودجه می‌تواند بر رای و تصمیم اعضای شورا‌ها تاثیر بگذارد.

بیگی افزود: لازم است که نهاد ملی در مجلس شورای اسلامی برای نظارت در انتخابات شورا‌ها تشکیل شود تا فعالیت‌های آن‌ها را رصد و بر مصوبات ناظر باشد، به این ترتیب مجلس می‌تواند به عنوان نهادی ملی به دغدغه‌های کلان پرداخته و بسیاری مسئولیت‌ها را به شورا‌ها واگذار کند تا این نهاد‌ها نیز جایگاه ویژه تری پیدا کنند.

عضو کمیسیون شورا‌ها بیان کرد: وقتی کارت شناسایی شورا‌های شهر را فرمانداری‌ها مشخص می‌کنند، نمی توان انتظار داشت که اعضای آن‌ها بر خلاف میل فرمانداران عمل کنند.

وی در پایان گفت: باید یک نهاد ملی در مجلس اسلامی شکل گیرد تا بر انتخابات، تعیین صلاحیت‌ها و تطبیق مصوبات شوراهای شهر و روستا با قانون نظارت داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها