کد خبر: 322634
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

اولویتم اوقات فراغت دانش‌آموزان است نه وزیر شدن

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال معرفی شدنش به عنوان وزیر این وزراتخانه گفت: اولویتم اوقات فراغت و ثبت‌نام آسان دانش‌آموزان است، نه وزیر شدن و به غیر از این به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

اولویتم اوقات فراغت دانش‌آموزان است نه وزیر شدن
کد خبر: 322634
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره امکان معرفی‌اش به عنوان وزیر آموزش از سوی دولت گفت: اولویت اول من در حال حاضر اوقات فراغت و ثبت‌نام آسان و روان دانش‌آموزان، آغاز سال تحصیلی باشکوه و به سرانجام رساندن رتبه بندی معلمان است و به غیر از این به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه برخی مدارس اعلام می‌کنند که دانش‌آموزان کنکوری باید برای بعضی از دروس در آموزشگاهی که مدرسه با آن قرارداد دارد، ثبت نام کنند، عنوان کرد: اصلا و ابدا نباید چنین اتفافی بیفتد.

وی تاکید کرد: درس اجباری همان برنامه درس ملی است که بر اساس سند تحول بنیادی از مرحله پیش دبستانی آغاز و تا دپیلم ادامه پیدا می‌کند.

حسینی با اشاره به این که سند تحول بنیادین برای آموزش اصل است، گفت: غیر از برنامه درس ملی هر اتفاقی در زمینه یادگیری، فوق برنامه و تقویت تکمیل دروس اتفاق بیفتد، اختیاری است و هیچ فردی نمی‌تواند دیگران را مجبور به این کار کند.

وی درخصوص اجباری بودن یا نبودن کمک‌های مردمی عنوان کرد: 24 نوع مدرسه داریم که برخی از آن‌ها غیردولتی هستند و بر اساس تعرفه‌های قانونی حق ثبت‌نام دارند و لاغیر، اگر خارج از این تعرفه از اولیای دانش آموزان شهریه دریافت کنند، خلاف قانون انجام داده‌اند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در مدارس دولتی بر اساس قانون اساسی ثبت‌نام و تحصیل رایگان است و اگر از ولی دانش‌آموز برای ثبت‌نام به اجبار پول گرفته شود، خلاف قانون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکسری از هزینه‌ها وجود دارد، مانند هزینه کتاب و شهریه که اینها جداست، اما پول برای ثبت‌نام در مدارس دولتی غیرقانونی است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها