کد خبر: 322682
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۰:۴۸:۰۳
| |

انگیزه اصلی عامل آتش‌سوزی استودیو «کیوتو» مشخص شد

دزدی ایده به عنوان یکی از محتمل‌ترین انگیزه‌های مرد 41 ساله ژاپنی مطرح شده است که با آتش زدن استودیو انیمیشن «کیوتو»، 33 نفر را به کام مرگ کشاند.

انگیزه اصلی عامل آتش‌سوزی استودیو «کیوتو» مشخص شد
کد خبر: 322682
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۰:۴۸:۰۳

اعتمادآنلاین| روز گذشته پلیس ژاپن اعلام کرد: عامل آتش‌سوزی در استودیو انیمیشن «کیوتو» فردی به نام «شینجی آئوبا» بوده است و بنابر اعلام برخی منابع، شغل خاصی نداشته و از مشکلات ذهنی رنج می‌برده و در سال 2012 نیز به دلیل دزدی از یک فروشگاه به سه سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش ورایتی، این مرد 41 ساله که پس از آتش‌افروزی در فاصله حدود 100 متری از محل وقوع حادثه و در حالی که خود مجروح شده بود، دستگیر شده، از این استودیوی انیمیشن‌سازی کینه داشته و عنوان کرده چون رمان نوشته من را دزدیده‌اند آنها را آتش زدم.

پلیس ژاپن هنوز به طور رسمی بازجویی از «شینجی آئوبا» را آغاز نکرده است، چون وی به سبب شدت جراحات هنوز بیهوش است و پس از بهبودی تحقیقات پلیس آغاز خواهد شد.

روزنامه‌های ژاپنی کیوتو و آساهی نیز به نقل از شاهدین ماجرا نقل کرده‌اند که این مرد پس از آتش‌زدن فریاد می‌زده آنها ایده مرا دزدیدند و رمان من را کپی و نابودم کردند.

«یداکی هاتا» رئیس استودیو انیمیشن کیوتو پس از وقوع این حادثه به خبرنگان گفته که پیش از آن، چندین ایمیل تهدیدآمیز به قتل دریافت کرده است.

در جریان این آتش‌سوزی عمدی در مجموع 33 نفر جان باختند و 36 نفر نیز مجروح شده‌اند که وضعیت برخی از آنها وخیم است. بیشتر قربانیان این حادثه بین 20 تا 30 سال سن داشته‌اند.

کمپانی «کیوتو انیمیشن» در سال 1981 توسط «یوکو هاتا» و همسرش «هیداکی» آغاز به کار کرد و 160 کارمند داشت و دارای دفاتری در توکیو و کیوتو و همچنین اوزاکا است و تاکنون محصولات انیمیشن متعددی را تولید کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها