محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

قیمت سکه و طلا افزایش یافت/ حباب سکه به 150 هزار تومان رسید/ افزایش قیمت طلای جهانی

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته، با کاهش قیمت‌ سکه و طلا، عده‌ای به فکر خرید افتادند و یک تقاضای جدید در بازار شکل گرفت که باعث شد قیمت ارز و به تبع آن قیمت طلا و سکه نیز افزایش یابد.

حجم ویدیو: 8.37M | مدت زمان ویدیو: 00:02:27 دانلود ویدیو
کد خبر: 322742
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، درباره وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: در بازار امروز، ‌شنبه 29 تیرماه، قیمت هر اونس طلای جهانی نسبت به هفته گذشته با افزایش همراه بود. البته دیروز، جمعه 28 تیرماه، هر اونس طلا در بازارهای جهانی تا یک هزار و 440 دلار افزایش قیمت پیدا کرد که ناشی از تحولات سیاسی منطقه و همچنین شرایط اقتصادی جهان بود، ولی امروز با کمی کاهش نسبت به روز جمعه هر اونس طلا با نرخ یک هزار و 426 دلار تثبیت شد.

کشتی‌آرای اضافه کرد: در چند روز گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش مواجه شد. نکته قابل توجه این است که روز چهارشنبه هم قیمت طلا و هم قیمت سکه به پایین‌ترین حد خود طی 2 سال اخیر رسید.

او عنوان کرد: عده‌ای از روز پنجشنبه، با کاهش قیمت‌ها، به فکر خرید افتادند و تقاضای جدیدی در بازار شکل گرفت که باعث شد قیمت ارز و به تبع آن قیمت طلا و سکه نیز افزایش یابد.

به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف آخرین نرخ‌ها به این ترتیب است: قیمت سکه طرح قدیم در بازار امروز سه میلیون و 920 هزار تومان، سکه طرح جدید چهار میلیون و 30 هزار تومان- که البته این قیمت نسبت به شنبه هفته گذشته 200 هزار تومان کاهش داشت- و نیم‌سکه دو میلیون و 190 هزار تومان بود. همچنین ربع‌سکه در بازار امروز با قیمت یک‌ میلیون و 380 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز با قیمت 960 هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای گفت: یک مثقال طلای آب‌شده 17 عیار، که مبنای قیمت‌گذاری در بازار کشور است، یک‌ میلیون و 705 هزار تومان، هر مثقال طلای 18 عیار یک‌ میلیون و 805 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 393 هزار و 600 تومان معامله شد.

او ادامه داد: بر همین اساس در بازار امروز یک گرم طلای 20 عیار 437 هزار و 300 تومان، یک گرم طلای 21 عیار 459 هزار و 200 تومان، یک گرم طلای 22 عیار 481 هزار تومان و هر گرم طلای 24 عیار که طلای خالص است هم 524 هزار و 700 تومان ارزش‌گذاری شد.

این فعال بازار طلا در پایان گفت: به دلیل تقاضای جدیدی که پدید آمد حباب سکه‌، که تا 100 هزار تومان کاهش یافته بود، مجدداً با کمی افزایش به 150 هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها