شهردار تهران:

نگهداری از پل‌های مکانیزه در شرایط تحریم سخت است

شهردار تهران درباره خرابی پل‌های مکانیزه عابرپیاده گفت: نگهداری پله‌های مکانیزه در شرایط تحریم بسیار سخت است. با مذاکره با شرکت‌های داخلی تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

نگهداری از پل‌های مکانیزه در شرایط تحریم سخت است
کد خبر: 322806
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه شهری در منطقه 2 با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این پروژه ها گفت: اولین پروژه ایستگاه بازیافت بود که امکان بازیافت مقدار زیادی پسماند را فراهم و از انتقال حجم زیادی از زباله به جنوب شهر جلوگیری می‌کند. مقدمه موفقیت ما در این مسیر، همکاری مردم در تفکیک زباله از مبدأ است. دومین پروژه پارک حشرات غول‌پیکر بود که هدف اصلی از اجرای این پروژه، آموزش به کودکان و نوجوانان است. سومین پروژه نیز وفای ما به قولی بود که درمورد باغ عبقری به شهروندان داده بودیم؛ به زودی باغ وثوق‌الدوله را نیز افتتاح می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه همچنین اپلیکیشن‌هایی برای خدمت رسانی به مردم توسط شرکت های دانش بنیان راه اندازی شد، ادامه داد: تلاش خود را برای بالا بردن بهره‌وری در حوزه پسماند به کار می‌بندیم؛ پروژه‌هایی را افتتاح کردیم که در عین کم‌هزینه بودن، بهره‌وری و خدمت‌رسانی بالایی دارند و ادامه همین مسیر را نیز در دستور کار داریم.

حناچی ضمن اشاره به اینکه ساخت خانه‌باغ یکی از راه‌های پیشنهادی ما و یکی از بندهای مصوبه‌ای است که به شورای‌عالی شهرسازی ارائه دادیم، تصریح کرد: شرط اصلی مصوبه ما حفظ باغات است. راه‌های زیادی در این مصوبه پیشنهاد دادیم از جمله توسعه باغ‌های پرورش گل و گیاه، خانه سالمندان و حتی رستوران. این موارد مختلف را زمان ارائه تقاضای شهروندان درمورد باغ‌ها در نظر می‌گیریم.

وی درباره یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح‌شده در منطقه 2 نیز گفت: مرکز بازیافت MRF که امروز افتتاح کردیم حدود 2 هزار و 800 متر مربع مساحت دارد و تجهیزات به‌کاررفته در آن نیز عمدتاً داخلی است. در زمینه مدیریت پسماند این مردم هستند که باید راضی شوند از ابتدا زباله‌ها را تفکیک کنند و بدانند زباله‌های تر قابلیت بیشتری برای تبدیل به کمپوست دارند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد خرابی پله‌های مکانیزه گفت: نگهداری پله‌های مکانیزه که خارج از کشور تولید شده اند، در شرایط تحریم بسیار سخت است. با مذاکره با شرکت‌های داخلی تلاش می کنیم این مشکل را حل کنیم؛ امیدواریم این موضوع به زودی به نتیجه برسد.

حناچی در پایان به شکایات شهروندان در سامانه‌های مختلف شهرداری و فرآیند رسیدگی به آنان پرداخت و تصریح کرد: گزارشات 137 و 1888 را تحلیل می کنیم و به حوزه‌های مختلف، به ویژه معاونت‌های مختلف ارجاع می‌دهیم؛ پراکنش این شکایات را دسته‌بندی می‌کنیم و وقتی یک موضوع حاد می‌شود به طور خاص آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ به‌زودی در این مورد گزارشی را اعلام خواهیم کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها