کد خبر: 322808
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها:

انتخابات شورایاری‌ها در دو محله برگزار نمی‌شود

میلانی، نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها گفت: تضمین‌های لازم برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها از طرف دولت داده شده است.

انتخابات شورایاری‌ها در دو محله برگزار نمی‌شود
کد خبر: 322808
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ میلانی در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت انتخابات شورایاری‌ها و هفته تبلیغاتی قرار داریم، گفت: ستاد برگزاری انتخابات شورایاری ها تمام توان خود را برای مشارکت حداکثری مردم به کار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: این انتخابات در تاریخ چهارم مردادماه در 352 محله برگزار خواهد شد. در حدود 12 هزار نفر واجد شرایط حضور در این انتخابات هستند و صلاحیت 98 نفر از افراد احراز نشده است. امیدواریم با این رویکرد شورا و شهرداری مبنی بر حداقل عدم احراز هویت مشارکت شهروندی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

میلانی در ادامه آ‌ماری از ترکیب شغلی کاندیداها را ارائه کرد و گفت: بر اساس این آ‌مار 23 درصد کاندیداها از اصناف، 4 درصد زنان خانه‌دار، 10 درصد فعالان حوزه مسکن، 2 درصد دانشجویان، 15 درصد کارمندان دولت، 5 درصد وکلا، 5 درصد پزشکان و 2 درصد کارمندان شهرداری هستند.

میلانی در ادامه افزود: تضمین‌های لازم برای برگزاری انتخابات از سوی دولت داده شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه رئیس بازرسی کل کشور اظهار داشت: مهمترین نکته در نامه آ‌قای سراج این بود که موضوع برگزای انتخابات شورایاری‌ها به تصمیم‌گیری سران سه قوه منوط شده است اکنون این موافقت اخذ شده و آقای هاشمی در جلسه فردای شورای شهر این موافقت را اعلام خواهد کرد. هماهنگی بین سه قوا برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد.

در ادامه طحایی درباره تعداد شعب اخذ رای و تعداد صندوق‌های الکترونیکی اظهار داشت: 1704 شعبه اخذ رای در 352 محله در نظر گرفته شده است و برای رفاه مراجعین در حدود 8100 صندوق در سطح شعب خواهیم داشت. در صورتی که آمار مراجعین بیشتر باشد صندوق‌های اضافه‌ای در شعب حضور دارد که فعال خواهند شد.

وی در ادامه افزود: این انتخابات به صورت مکانیزه برگزار می‌شود و افراد با ارائه کارت شناسایی توسط دستگاه احراز هویت موجود در شعبه احراز هویت می‌شوند. در این احراز هویت سن افراد و عدم رای دادن آنها در شعب دیگر کنترل می‌شود و پس از تعیین یک کارت تعرفه در اختیار رای دهندگان قرار می‌گیرد. افراد کارت را بر روی صندوق می گذارند دستگاه فعال و کد انتخابی 9 نفر از کاندیدها وارد و رای گیری صورت می‌گیرد.

طحایی در ادامه اظهار داشت: مسئول صندوق با کد رمزی که در اختیار دارد بعد از اتمام انتخابات کلیه اطلاعات را از صندوق دریافت و به حوزه ارسال می‌کند و جمع بندی تعداد آرا ارائه خواهد شد. دستگاه احراز هویت به ثبت احوال کشور وصل است و مسئولین حوزه‌های انتخابیه هر زمانی که بخواهند می‌توانند آمار تعداد مراجعین را داشته باشند اما اینکه رای دهندگان به چه کسی رای داده‌اند بعد از اتمام زمان رای‌گیری و باز شدن صندوق‌ها قابل شمارش و بررسی خواهد شد.

در ادامه میلانی درباره به حدنصاب نرسیدن نامزدها در برخی محلات نیز گفت: تنها در 2 محله قصر فیروزه و زینبیه انتخابات برگزار نخواهد شد که یک بازه زمانی دو ماهه برای برگزاری آن در نظر گرفته شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها