سخنگوی سازمان تعزیرات:

اغلب برند‌های خارجی، پوشاک واقعی نیستند/ هیچکدام از برندها مجوز فعالیت قانونی ندارند

سخنگوی سازمان تعزیرات به طرح مقابله با پوشاک قاچاق گفت: اغلب اجناس به اسم برند خارجی واقعی نیستند. همچنین هیچکدام از برندها مجوز فعالیت قانونی ندارند.

اغلب برند‌های خارجی، پوشاک واقعی نیستند/ هیچکدام از برندها مجوز فعالیت قانونی ندارند
کد خبر: 322825
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید یاسر رایگانی در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در 120 روز اخیر گفت: در بخش رسیدگی به پرونده‌ها 174 هزار و 625 پرونده وارده و 168 هزار و 802 پرونده مختومه شده داشتیم.

وی افزود: میزان محکومیت صادره جمعاً 13 هزار میلیارد و 842 میلیارد ریال بوده است. در بخش اجرای احکام هم 128 هزار و 270 پرونده وارده و 121 هزار و 655 پرونده مختومه شده و جمعاً یک هزار میلیارد و 901 میلیارد ریال وصول شده در حق صندوق دولت و 328 میلیارد ریال در حق شاکی وصول شده است.

رایگانی به جزییات پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان مأمورین هنگ مرزی جکیگور از توابع شهرستان ایرانشهر به یک دستگاه خودروی تویوتا مشکوک شدند که با توجه به متواری شدن قاچاقچی با سلاح و تیراندازی خودرو متوقف و در بازرسی 6 کیسه البسه و20 طاقه پارچه کشف شد که شعبه صادر کننده رأی با توجه به نحوه کشف کالا که همراه با تعقیب و گریز بوده، متخلف را علاوه بر ضبط کالا به میزان 1 میلیارد و 110 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: مأمورین انتظامی زاهدان با مشکوک شدن به دو دستگاه خودروی کامیون کشنده در پلیس راه زاهدان به مشهد توانستند از هر خودرو مقدار 24 هزار کیلو گرم قیر (جمعاً 48 هزار کیلوگرم) فاقد مجوز کشف کنند و با توجه به ممنوع بودن خروج قیر از زاهدان و سایر مستندات موجود شعبه تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه متخلفین را به میزان 1 میلیارد و 637 میلیون و 856 هزار ریال محکوم کرد.

رایگانی ادامه داد: در بررسی یک خودرو مشخص شد اطراف چادر بصورت ماهرانه قیچی و ترمیم شده و 23 تن کشمش با ضایعات کشمش جابجا شده است و در همین راستا شعبه رسیدگی کننده متهمین را از حیث مباشرت در قاچاق کالا به میزان 5 میلیارد ریال و از جهت بهای مال تلف شده نیز 4 میلیارد و 997 میلیون ریال محکوم کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: در گلستان فردی به اتهام قاچاق سیگار به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و 487 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. در پرونده دیگری، فردی برای قاچاق کاغذ به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و 890 میلیون ریال جزای قندی در حق صندوق دولت محکوم شد. عامل قاچاق پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی به ضبط محموله و پرداخت 4 میلیارد و 829 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی به پرونده‌های استان سمنان اشاره و تصریح کرد: در این استان عامل قاچاق 57 هزار لیتر گازوئیل به ضبط محموله و پرداخت 5 میلیارد و 664 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. پرونده عدم ایفاص تعهد خرید اتوبوس توسط یک شرکت به ارزش 17 میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی افزود: در محور سنندج- همدان با متوقف نمودن یک خودروی مگان تعداد 229 گوشی تلفن همراه با مارک‌های مختلف در کف خودرو و لایه انتهای صندوق عقب اتومبیل کشف شد و با حضور متهم پرونده در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کردستان، علاوه بر ضبط کالاها، حکم به پرداخت 8 میلیارد و 360 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم قطعی شده است. در پی مسئولیت یک شرکت حمل و نقل بین المللی در مورد خروج تانکرهای ورودی به کشور ایران و احراز عدم خروج 4 دستگاه تانکر عراقی از کشور، رئیس شعبه رسیدگی کننده، شرکت فوق را مسئول عدم خروج تانکرها از کشور دانست و این شرکت را برای قاچاق خودرو و بهای مال از دست رفته به پرداخت مبلغ 9 میلیارد و 528 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

سخنگوی تعزیرات به پرونده‌های هرمزگان اشاره کرد و گفت: پرونده قاچاق سوخت در بندر لنگه به همت ماموران اجرای احکام اجرایی شده و میزان 5 میلیارد و 473 میلیون ریال جریمه نقدی وصول شده است و همچنین در پرونده دیگری، حکم 8 میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت اجرایی شده است.

وی افزود: در البرز با گزارش مردمی و در بازرسی از مغازه، انبار و منزل شخصی، محموله قاچاق سیگار کشف و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند و پس از رسیدگی به پرونده، حکم به پرداخت 268 میلیارد و 672 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت برای این دو نفر صادر شد که این حکم قطعی شده است.

وی به کشف قاچاق مرسدس اشاره و تصریح کرد: یک دستگاه مرسدس قاچاق در استان فارس نیز به ارزش 8 میلیارد ریال کشف شده و پرونده در حال رسیدگی است. عامل قاچاق برنج در شهرستان فیروزآباد به ضبط کالا و پرداخت 4 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

رایگانی به کاهش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: علیرغم کاهش نرخ ارز شاهد مقاومت برخی اصناف برای کاهش قیمت‌ها هستیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات به طرح مقابله با پوشاک قاچاق اشاره و تصریح کرد: اغلب اجناس به اسم برند خارجی واقعی نیستند. همچنین هیچکدام از برندها مجوز فعالیت قانونی ندارند. طرحی در استان‌های گردشگر پذیر برای مقابله با این موضوع در حال اجرا است.

وی در خصوص ورود پوشاک خارجی به کشور گفت: سالانه 2/5 میلیارد دلار پوشاک خارجی وارد کشور می‌شود که این مسیله منجر به از بین رفتن 235 هزار شغل در داخل کشور می‌شود. این میزان ورود 98 درصد سهم بازار پوشاک را شامل می‌شود.

رایگانی در خصوص قیمت‌ها گفت: عدم درج قیمت بر روی کالاها تخلف است.

وی از افزایش 27 درصدی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: نظارت به تنهایی بر عهده تعزیرات نیست و باید سایر اصناف به این سازمان کمک کنند. در بحث دلار در شرایطی که همه نظام تلاش خود را برای کاهش قیمت دلار می‌کند، متاسفانه در بازار همچنان قیمت‌ها به روال سابق است.

وی در خصوص انجام تعهدات برخی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: اخیراً نامه‌ای از سوی رییس دفتر رییس جمهور به چهار وزیر در رابطه با واردات اقلام خوراکی و دارویی جهت بررسی تعهدات ارسال شده است. سازمان تعزیرات هم آمادگی بررسی تخلفات در این حوزه را دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها