کد خبر: 322889
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۰۸:۵۷:۱۶
| |

بهترین وزنه‌بردار زن ایران از این رشته می‌گوید؛

وزنه‌برداری زنان رشته‌ای نوپا در ایران است/ انشاءالله مدال جهانی تایلند را به دست می‌آورم

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران می‌گوید:«رشته ما نوپا است.ایراداتی دارد که باید خودمان آنها را رفع کنیم.باید همه کمک کنیم تا این اتفاق خوب بیفتد.»

وزنه‌برداری زنان رشته‌ای نوپا در ایران است/ انشاءالله مدال جهانی تایلند را به دست می‌آورم
کد خبر: 322889
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۰۸:۵۷:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ دوستانش به او لقب بهترین سبک وزن ایران را داده‌اند. بهترین هم هست. سال گذشته قهرمان دسته 58 کیلوگرم ایران شد و امسال هم با 22 کیلوگرم افزایش رکورد، به نسبت پارسال، روی سکوی قهرمانی دسته 55 کیلوگرم ایستاد. پوپک بسامی، حالا یکی از شانس های مسلم حضور در ترکیب تیم ملی برای رقابت های جهانی تایلند است. او در دومین دوره رقابتهای قهرمانی بانوان کشور هم، یکی از بهترین ها بود و بعد از الهام حسینی، لقب دومین وزنه بردار برتر مسابقات را به دست آورد.با پوپک بسامی پس از مسابقات اصفهان برای دقایقی گپ زدیم:

ابتدا از رکوردهایی که در اصفهان به ثبت رساندی بگو. به نسبت سال قبل پیشرفت خوبی داشتی.


نسبت به مسابقات کشوری سال گذشته فکر می کنم بیشتر از 20 کیلوگرم افزایش رکورد داشتم. پارسال در دسته 58کیلوگرم در مشهد 62 یکضرب زدم و 73 دوضرب. اما امسال در 55 کیلوگرم خدا را شکر 70 کیلوگرم یکضرب زدم و 87 کیلو دوضرب. به نسبت رقابتهای قهرمانی آسیا در چین هم 12 کیلو افزایش رکورد داشتپم در یکضرب که فکر می کنم بای سه ماه تمرین آمار قابل توجهی باشد.

رکوردهای تمرینی ات چطور بود؟می توانستی رکوردهای بهتری بزنی یا نه؟


رکوردهایی که در اصفهان زدم 6کیلو در مجموع از رکوردهای تمرینی ام پایین تر بود. در تمرین یک ضرب 72 و دو ضرب 91 را ثبت کرده بودم که در حرکت آخر دو ضرب در مسابقات اصفهان 92 را انتخاب کردم اما به دلیل یک سهل انگاری ریز این وزنه را از دست دادم. افسوس خوردم چون میدانستم که توانایی‌اش را دارم.

اگر آن وزنه را زده بودی الان، تو به عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات معرفی می شدی. شاید افسوست به همین خاطر است...


من واقعا برای نفر اول شدن در سینکلر و کسب عنوان بهترین وزنه بردار برنامه‌ریزی داشتم و خیلی هم نزدیک شدم به این هدف. منتها باز هم مثل سال قبل الهام حسینی که از دوستان خوب من است توانست اول شود.برای الهام واقعا خوشحالم. خود من هم سال قبل سوم شده بودم و حالا از اینکه در رده دوم بهترین ها ایستادم خوشحالم.

با این حال خیلی ها می گویند ستاره مسابقات بودی...


بدون اغراق می توانم بگویم که در یک سال اخیر هر روزم برنامه ریزی شده بود.چه داخل و چه خارج اردو. از خواب گرفته تا تغذیه. و حالا با همین برنامه آماده می شوم برای مسابقات جهانی.من با برنامه مدال گرفتم و حالا هم با همین برنامه پیش می روم.

اتفاقا با این وزنه هایی که زدی خیلی نزدیک شدی به ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی تایلند. با توجه به اینکه زیادی تا رقابتهای جهانی نداریم فکر می کنی چقدر بتوانی رکوردهایت را بالا ببری؟


ما بعد از اینکه از مسابقات کشوری برگردیم از چهارم مرداد دوباره وارد اردو می شویم وتمرینات را ادامه می دهیم. هدفم این است که در این مدت زمانی که مانده تا تایلند خودم را به حداکثر آمادگی برسانم.بدنم روند رو به رشدی دارد.رکوردهایم هم رو به رشد است.یک سری اعداد مد نظرم هستند که با برنامه ریزی می خواهم به آن برسم. انشاءالله که بتوانم در ترکیب تیم برای اعزام به جهانی باشم و انشاءالله بتوانم مدال بگیرم.

شرایط مسابقات قهرمانی کشور را چطور ارزیابی کردی؟


به لحاظ میزبانی هم چون تجربه اول اصفهان بود در بخش بانوان شاید هر شهر دیگری هم بود صد در صد همه چیز خوب نبود.درسته یک سری مشکلات بود اما چیزی که من دیدم این بود که ایرادها و مشکلات را سریع حل کردند. در کل نظر من نظر مثبت و خوب بود.چون وزنه برداری بانوان نوپا است و با آقایان فرق می کند.یک سری محدودیت ها هم هست. باید خودمان کمک کنیم که حلش کنیم. سال قبل مشهد خوب بود امسال هم اصفهان همین طور. شاید مشکلات ریزی بود اما خب از این مشکلات ممکن است برای هر رشته دیگری هم باشد. چه خوب است که کمک کنیم وزنه برداری خانم هاسریعتر رشد کند.


تست دوپینگ هم دادی. نظرت درباره حضور سرزده نادو چیه؟ غافلگیر نشدید؟


خود آمادگی ذهنی اش را داشتم. از قبل هم اعلام کرده بودند که ممکن است تست بگیرند. فردای مسابقه من آمدند.از همه خواستند در سالن حضور داشته باشند.من خودم در سالن بودم.خوب بود یک لیست داشتند که آمدند از نفراتی که مدال گرفته بودند تست گرفتند ومن هم جزو آنها بودم.

در حال حاضر بهترین سبک وزن بانوان ما تو هستی. برنامه ات برای آینده چیست؟


اول باید بگویم خیلی خوشحالم که لقب بهترین سبک وزن بانوان را به من داده اند. همه تلاشم این است که در مسابقات کشورهای اسلامی که آبان ماه برگزار می شود خیلی خوب ظاهر شوم و اتفاق های خوبی اونجا برای خودم رقم بزنمچه خواسته ای داری برای اینکه به وزنه برداری بانوان بیشتر توجه کنند.

چه خواسته ای داری برای اینکه به وزنه برداری بانوان بیشتر توجه کنند.


انصافا فدراسیون در بخش بانوان خیلی زحمت کشیده و اردوهای مرتب و منظم برگزار کرده است. من فقط امیدوارم در ادامه هم هیچ مشکلی پیش نیاد و یک تیم کامل به مسابقات جهانی اعزام شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها