جمشید جعفرپور، نماینده مجلس:

دلالان نقش زیادی در افزایش قیمت کالاها دارند/ سازمان تعزیرات و هواپیمایی بر قیمت‌گذاری بلیط پروازهای داخلی ورود کنند

جمشید جعفرپور، نماینده مجلس با اشاره به افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی گفت: هزینه‌های سنگین دولت جهت تجهیز ناوگان هوایی کشور باید امکان تردد هوایی را در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار دهد.

دلالان نقش زیادی در افزایش قیمت کالاها دارند/ سازمان تعزیرات و هواپیمایی بر قیمت‌گذاری بلیط پروازهای داخلی ورود کنند
کد خبر: 322899
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جمشید جعفرپور، نماینده مجلس، درباره افزایش زیاد قیمت پروازهای داخلی و تاثیر آن بر جامعه و کمتر شدن این نوع پرواز گفت: سوءاستفاده از مصوبه آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی منجر به تخلف شرکت‌های هواپیمایی در قیمت‌گذاری بلیط‌ها شده است، در این مساله سقف قیمت‌گذاری رعایت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: یک ضرورت جدی در این حوزه از سوی سازمان هواپیمایی، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت راه و شهرسازی بر قیمت‌گذاری شرکت‌ها لازم است.

نماینده مردم لارستان با بیان اینکه عدم نظارت باعث بروز هرج و مرج در قیمت‌گذاری بلیط پروازهای داخلی شده است، گفت: عدم وجود نظارت جدی بر قیمت بلیط پروازهای داخلی باعث این نوسانات شده است.

وی افزود: این شرکت‌ها در ایام خاص و پرتردد قیمت‌ها را به گونه‌ای غیرمعقول افزایش داده و هم‌میهنان را در تهیه بلیط و ترددهای بین شهری دچار مشکل کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: هزینه‌های سنگین دولت جهت تجهیز ناوگان هوایی کشور باید امکان تردد هوایی را در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت پروازهای داخلی امکان استفاده از حمل و نقل هوایی را در اختیار یک گروه خاص قرار می‌دهد، گفت: نتیجه افزایش قیمت بلیط‌ها این است که امکان تردد هوایی تنها برای اقشار ثروتمند فراهم می‌شود و ناوگان هوایی باری از میزان تردد زمینی که امکان خطرات جانی بیشتری را برای مردم ایجاد می‌کند، برنمی‌دارد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان و گروه‌های قدرتمند غیررسمی نقش زیادی در افزایش قیمت کالاها و خدمات اساسی مورد نیاز مردم دارند.

وی تاکید کرد: ضروری است دستگاه‌های مسئول عزم جدی در برخورد با این گروه‌ها داشته باشند تا مردم در جهت تامین رفاه اجتماعی خود دچار مشکل نشوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها