کد خبر: 322933
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تثبیت اشتغال بنگاه‌های اقتصادی

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: کارگران، کارفرمایان، سهامداران، سرمایه گذاران و مدیران بنگاههای اقتصادی در سال رونق تولید در خط مقدم اجرای منویات  مقام معظم رهبری هستند وبا تلاش و کار و تولید برای تحقق شعار سال جدیت دارند و ما همه باید به  آنها کمک کنیم.

4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تثبیت اشتغال بنگاه‌های اقتصادی
کد خبر: 322933
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درسال 1397 بنگاه‌های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت، 4 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند.


کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: کارگران، کارفرمایان، سهامداران، سرمایه گذاران و مدیران بنگاههای اقتصادی در سال رونق تولید در خط مقدم اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند وبا تلاش و کار و تولید برای تحقق شعار سال جدیت دارند و ما همه باید به آنها کمک کنیم.

به گفته وی نقش بی بدیل کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه بوده و آنها شایسته خدمتگزاری بهتر هستند. یاوری خاطر نشان کرد:کارگران در تمامی شرایط حساس انقلاب اسلامی اعم (از پیروزی انقلاب و جنگ و فعالیتهای اقتصادی و تولیدی و صنعتی و معدنی و کشاورزی) همراهی بسیار ارزشمندی داشته ، دارند و خواهند داشت.

به اعتقاد وی، کارگران ایران اسلامی دل در گرو اسلام و انقلاب و مردم دارند و همه با کار و تلاش و رونق تولید پاسدار انقلاب و اسلام هستند. هم اکنون هم کارگران علی رغم مضائق مالی و دستمزدهای حداقلی با تمام توان در پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها دوش به دوش کارفرمایان در رفع مشکلات بنگاهها اهتمام دارند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شناسایی و رصد، پیگیری، و بررسی و رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی مشکل دار در ابتدا به عهده سهامداران- مالکان- کارفرمایان و مدیران بنگاههای اقتصادی است و چنانچه موفق به حل مشکل نشوند، از طریق وزارتخانه صادر کننده مجوز تاسیس و بهره برداری و پس از آن از طریق کارگروههای استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید بایستی پیگیری و اقدام نمایند.

یاوری این نکته را هم گفت: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و حل و فصل ، مشکلات بنگاههای اقتصادی در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها رصد و پیگیری می‌نماید، این موضوع از اولویت‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانهای کشور و کارگروه ملی به شمار می‌رود.

به گفته وی، برای صیانت از نیروی کار،کارفرمایان، کار آفرینان و سرمایه گذاران و حفظ حیات بنگاه های اقتصادی و پایداری تولید و تثبیت اشتغال رسیدگی حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار ضروری است.

یاوری افزود: کارفرمایان، کار آفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید که در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت صورت دهند و اصلاح ساختار انجام دهند کارگران آنان در طول مدت زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی گفت: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر خسارت ناشی از سیل در کشور کار خود را برای مدت محدودی از دست داده اند، از حمایت پرداخت مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد 4800 نفر از کارگران بیمه شده که در حادثه ناشی از سیل از کار بیکار شده‌اند، مقرری ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد، حسب دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام امکانات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای شروع سیل در کشور در اختیار حادثه دیدگان ناشی از سیل قرار گرفته و خدمات رسانی تمام ارکان وزارتخانه به حادثه دیدگان تا رسیدن به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکلدار فقط نقدینگی نیست، بلکه پاره‌ای از مشکلات درون کارگاهی مانند( بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی ، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران، بعضاً سوء مدیریت) و بخش برون کارگاهی همانند( رکود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا، مطالبات از سایر سازمان‌ها) وجود دارد.

یاوری یادآور شد، در شرایطی که بنگاههای اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند، نیروی کار و کارگران باید نهایت همراهی و همکاری را برای حل مشکل در جهت پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه با کارفرمایان به عمل آورند.

وی گفت: درسال 1397 بنگاههای اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند.

یاوری گفت: در سال 1398 نیز طرح رونق تولید برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می‌شود، همچنین بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد اجراء و تسهیلات به آنان پرداخت می‌شود که در سال 98 نیز از هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابه جایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاستهای اقتصادی و اجتماعی دولت صورت پذیرد با تایید و تصویب طرح اصلاح ساختار توسط شورای‌عالی کار حمایت موثر به عمل می‌آید.

یاوری این را نیز گفت: در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها در سال 97 با حمایتهای موثر از 1841 بنگاه، شرایط تثبیت شغلی برای 350 هزار نفر فراهم شد، مسائل مربوط به 1350 بنگاه مشکل‌دار را با جدیت رصد، پیگیری و دنبال می‌کنیم و در جهت رفع مشکلات آنان برای پایداری تولید از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استانداران به عنوان رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به همراه کلیه اعضاء کارگروه به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که هر روز یک بنگاه مشکلدار و یا بحرانی را مورد بازدید قرار داده و از محل بنگاه با هم فکری مدیران، کارفرمایان و سهامداران کارگران مشکلات آنها را بررسی و رسیدگی و حل و فصل نمایند.

وی گفت: مدیران و کارفرمایان بنگاههای اقتصادی متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی باید طرح خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط برسانند.

یاوری خبرداد، تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.از سال جاری بعضی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در استانهای کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: سامانه ستاد تسهیل برای تسهیل ارتباط متقاضیان با ستاد و شفاف سازی و تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت ستاد بر روند اقدامات توسط دستگاهها حداکثر تا خرداد ماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در استان گلستان گفت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل واراده از کار بیکار می‌شوند، بیمه بیکاری پرداخت می‌نماید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها