قبادی‌دانا، معاون سازمان بهزیستی خبر داد:

مشاوره پیش از طلاق در سامانه تصمیم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افراد پیش از اینکه اقدام به طلاق کنند، از طریق سامانه «تصمیم» توسط مشاوران و روانشناسان بهزیستی مورد مشاوره قرار می گیرند.

مشاوره پیش از طلاق در سامانه تصمیم
کد خبر: 322947
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۰۹:۴۸:۱۵

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا افزود: سامانه تصمیم در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق با مشارکت قوه قضائیه راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این سامانه این است که همسران دچار مشکل و اختلاف، قبل از اینکه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند، از طریق سیستم غربال سامانه تصمیم که شامل مددکار اجتماعی، روان شناس و کارشناس خانواده است، مشاوره هایی را دریافت کنند که به سازش منجر شود و از وقوع طلاق جلوگیری شود.


قبادی دانا اظهار داشت: طلاق یک چاره و راه حل پذیرفته شده و در واقع مغبوض ترین حلال خداوند است اما متاسفانه اکنون قبح مساله طلاق در جامعه ریخته و به رویه عادی تبدیل شده است و برخی به طلاق افتخار می کنند که پسندیده نیست.


وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه تصمیم خوب است اما کافی نیست زیرا طلاق مساله ای چند بعدی است و تفاوتی که نسبت به سایر آسیب ها دارد، این است که علاوه بر عنصر فقر، عوامل دیگری در آن تاثیرگذار است.


رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: با توجه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری برای کاهش و رفع آسیب های اجتماعی پنج آسیب اصلی شامل طلاق، بیکاری، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و حاشیه نشینی در سازمان بهزیستی مدنظر است.


قبادی دانا اضافه کرد: برای مدیریت و کاهش آسیب ها، ستاد ویژه در سازمان بهزیستی تشکیل شده است که فرآیندها و اقداماتی که تاکنون انجام شده را مورد بررسی، بازنگری و بازبینی قرار می دهد.


وی گفت: برخی از موارد پیشگیری از طلاق باید از دوران کودکی در تربیت افراد مورد توجه قرار گیرد و افراد در قالب فعالیت های اجتماعی، آموزش سبک صحیح زندگی و مهارت آموزی روش درست زندگی کردن را تعلیم ببینند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها