کد خبر: 322992
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۰:۵۵:۵۰
| |

هشدار برای والدین؛ 30 درصد از محتوای اینترنت هرزه‌نگارانه است

دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی با تاکید بر متناسب سازی محتوای فضای مجازی برای کودکان گفت: 30 درصد از محتوای موجود در اینترنت حاوی مفاهیم هرزه نگارانه است.

هشدار برای والدین؛ 30 درصد از محتوای اینترنت هرزه‌نگارانه است
کد خبر: 322992
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۰:۵۵:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضا اکبری نوری در بیست و ششمین جلسه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: در جامعه ما حدود 60 درصد از مردم از اینترنت استفاده می کنند و از این مقدار، 50 درصد افراد زیر 18 سال و مشمول حقوق کودک محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد از محتوای اینترنت متعلق به بزرگسالان است در حالی که کودکان به این محتوا دسترسی دارند.

اکبری نوری اظهارداشت: هرچند اقداماتی برای ایمن سازی فضای مجازی از سوی نهادهای مختلف انجام شده و ابزارهای مختلفی تدبیر شده است اما کودکان در فضای مجازی به طور مستمر در معرض آسیب و بزه های مختلف قرار دارند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: کاهش اشراف و تأثیرگذاری والدین و مربیان به کودکان، کاهش فعالیت های فیزیکی کودکان، نفوذ بالای فناوری اطلاعات به رفتار کودکان، سردی روابط خانوادگی، مشغله بالای والدین و فضای مجازی به عنوان راه گریز برای فرزندان و شکل دهی به اوقات فراغت کودکان از جمله آسیب های فضای مجازی برای کودکان هستند.

اکبری نوری گفت: امروز فضای مجازی واقعی تر از آن چیزی است که تصور می شود زیرا زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می شود.

وی اضافه کرد: محتوا، ابزار، گستره، دسترسی ها و قوانین فضای مجازی مختص بزرگسالان است و در کنار آن خواسته این برای کودکان متناسب سازی انجام دهیم.

معاون وزیر ارتباطات اظهارداشت: قرار است وزارت ارتباطات و دادگستری با امضای تفاهم‌نامه ای در ذیل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با محوریت حقوق کودک و فضای مجازی اقدامات مشترک انجام شود.

بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با محوریت حقوق کودک و فضای مجازی با حضور وزیر دادگستری، دبیر مرجع ملی، نمایندگان 16 دستگاه عضو مرجع ملی و نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حقوق کودک در وزارت دادگستری برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها