رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بیان کرد:

بیشترین نارضایتی مردم، در بخش شهرسازی/ افزایش امضاهای طلایی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری در حوزه شهرسازی است.

بیشترین نارضایتی مردم، در بخش شهرسازی/ افزایش امضاهای طلایی
کد خبر: 323046
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد سالاری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیاتی ساختمانی و گواهی پایان‌کار، گفت: مسائل حوزه شهرسازی و معماری از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های شهرداری است که رانت، فساد و نارضایتی مردم را به همراه دارد. این موضوع سابقه تاریخی دارد و به تصمیم گیری‌های دوره گذشته مرتبط است.

وی با بیان اینکه 20 سال پیش روند صدور پروانه با وجود آنکه در آن زمان سامانه برخط و هوشمندی وجود نداشت بهتر از امروز بود اظهار داشت: راه اندازی دفاتر الکترونیک در شهر تهران قرار بود بخشی از این مشکلات را برطرف کند، اما به جای برون سپاری تنها به مراحل کار اضافه و افزایش نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

سالاری با تاکید بر اینکه به صورت کامل شهرسازی مناطق برون سپاری نشده است، افزود: قرار بود تنها طرح تفصیلی برای شهرداری باشد و بقیه موضوعات در قالب این دفاتر، برون سپاری شود که محقق نشد.

او با اشاره به اینکه مردم حالا برای موضوعات ساخت و ساز هم باید به شهرداری و هم به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند تصریح کرد: این موضوع باعث موازی‌کاری در شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شده است، در نتیجه باید تصمیم شجاعانه‌ای بگیریم و تکلیف این موضوع را مشخص کنیم. 90 درصد مراجعات مردم به شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری است و بیشترین نارضایتی مردم هم در این بخش وجود دارد لذا باید تکلیف مشخص شود.

وی در ادامه با انتقاد از محقق نشدن حذف امضاهای طلایی افزود: قرار بود با طرح تفصیلی همه مردم حقوق و شرایط خود را در سامانه مشاهده و امضاهای طلایی نیز از بین برود ولی این موضوع نه تنها محقق نشد بلکه روز به روز در حال افزایش است.

سالاری افزود: براساس آمار شهرداری در منطقه یک تهران، 541 روز میانگین انتظار صدور پروانه در سال گذشته بود و در سایر مناطق نیز آمار بالایی مشاهده می‌شود البته برخی با دستکاری سامانه علت طول کشیدن صدور پروانه را به گردن شهروندان انداختند.

وی گفت: اکنون وقت مردم در سازمان‌هایی که برون سپاری شده تلف می‌شود. پیگیری پرونده ها گاهی بیش از یک سال طول می کشد در حالی که کل پرونده های شورا در یک سال کمتر از صد مورد است.باید تبلور عینی رتبه نخست شهرسازی در حوزه سامانه های هوشمند در صدور پروانه قابل مشاهده باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها