مازنی عضو فراکسیون امید مجلس :

به جای توهین به مجلس بگذارید اراده مردم در اداره کشور محقق شود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به جای توهین و طعنه به مجلس بگذارید اراده مردم در اداره کشور محقق شود و مجلس در راس امور تشکیل شود. مجلس قوی مانع استبداد داخلی و استیلای خارجی است. به جای پارادایم حذف و رقابت ناسالم پارادایم گفت‌وگوی ملی را به رسمیت بشناسیم.

به جای توهین به مجلس بگذارید اراده مردم در اداره کشور محقق شود
کد خبر: 323060
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۳:۲۵:۵۹

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس، با گرامیداشت 30 تیرماه 1331، گفت: انتخابات دوره هفدهم مجلس شورای ملی با دخالت نظامیان و دربار به درگیری کشید و موجب توقف انتخابات به دستور دکتر مصدق شد. وی از شاه درخواست کرد تا تعیین وزیر جنگ همانند سایر وزرا با نخست‌وزیر باشد اما شاه نپذیرفت. مصدق استعفا داد و قوام‌السلطنه با شعار «کشتی‌بان را سیاستی دگر آمد» به نخست‌وزیر منصوب شد.

وی ادامه داد: مردم با هدایت رهبران مذهبی و سیاسی از جمله آیت‌الله کاشانی شاه را وادار به تسلیم، عزل قوام و بازگشت مصدق کردند. قیام مردم در سایه وحدت نخبگان و فعالان سیاسی و مذهبی همواره موجب پیروزی و موفقیت و اختلاف موجب شکست می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، گفت: فلسفه وجودی این شورا صیانت از حقوق ملت و تضمین جمهوریت و اسلامیت نظام است.

نماینده مردم تهران در همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند 98، گفت: این انتخابات می‌تواند پرشور و باشکوه برگزاری شود به شرطی که از برخورد سلیقه‌ای در اجرا و نظارت پرهیز شود و صدای کشور در عرصه انتخابات به رسمیت شناخته شود و دست متخلفان و متقلبان از دستبرد به آرای ملت کوتاه شود. اگر در پی مبارزه واقعی با فساد هستیم مهمترین مبارزه در عرصه سیاست و قدرت است. بی‌اعتنایی به آزادی خیانت بزرگی به آزادی است. باید نسبت به آنان که در جامعه امروز ایران بدون توجه به آزادی از عدالت دم می‌زنند برحذر بود. اینان یا درکی از عدالت ندارند یا صادق نیستند.

مازنی تورم، کاهش ارزش پول ملی و تشدید فقر را نمک به زخم مردم پاشیدن دانست و افزود: تورم، کاهش ارزش پول ملی و تشدید فقر معلول فساد سیاسی است. به جای توهین و طعنه به مجلس بگذارید اراده مردم در اداره کشور محقق شود و مجلس در راس امور تشکیل شود. مجلس قوی مانع استبداد داخلی و استیلای خارجی است. به جای پارادایم حذف و رقابت ناسالم پارادایم گفت‌وگوی ملی را به رسمیت بشناسیم. باید از ظرفیت مجلس در عرصه بین‌المللی بیشتر استفاده شود. احتمال جنگ حتی ضعیف مستلزم اقدامات پیشگیرانه است. چرا امکان گفت‌وگوی نمایندگان مجلس ایران با مجالس کشورهای هدف و بی‌طرف را فراهم نمی‌کنیم؟

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: سالهاست از بازی باخت - باخت حصر عبور کرده‌ایم. عقلای قوم مراقب نفوذی‌ها باشند و این همه آیه یاس نخوانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مدیریت رسانه ملی خواست تا بودجه این سازمان را هزینه ترویج جریان خاص نکند بلکه میز گفت‌وگوی ملی را در شبکه‌های مختلف برقرار کند.

وی یادآوری کرد: گفتمان آینده گفتمان نسل جوان خواهد بود و جوانان باید خود را باید آماده این دوران کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها