پرونده جنایت بر سر ارث و میراث پس از دوسال پایان یافت

مرد جوانی که پس از کشتن دایی همسرش به کشور مالزی فرارکرده بود، پس از دوسال در جریان بازگشت به کشور دستگیر شد.

پرونده جنایت بر سر ارث و میراث پس از دوسال پایان یافت
کد خبر: 323074
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۳:۵۲:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ در ساعت 23:30 بیست و یکم آذر ماه سال 1396 درپی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، ماموران کلانتری 160 خزانه از درگیری و نزاع خانوادگی منجر به جنایت در محدوده خزانه بخارایی خیابان همدانی با خبر شده و با حضور در محل اعلام شده متوجه شدند که درگیری میان فردی 40 ساله به نام فرامرز با خواهرزاده‌هایش رخ داده و در جریان آن شوهر یکی از خواهر زاده‌هایش به نام سعید 26 ساله با وارد کردن ضرباتی دایی همسرش را از ناحیه گردن و دست مصدوم کرده و این فرد برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.

ماموران کلانتری پس از حضور در بیمارستان متوجه شدند که فرامرز درپی شدت جراحت وارده و خونریزی شدید فوت کرده است که در همین راستا موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی پایتخت اطلاع داده شد و تیمی از کارآگاهان این اداره و تیم تشخیص هویت به همراه بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای ناحیه 27 تهران به بیمارستان مراجعه و تحقیقات پلیسی در خصوص جزئیات پرونده آغاز شد.


با آغاز تحقیقات میدانی از شاهدان جنایت مشخص شد، مقتول برای گرفتن ارث و میراث پدری‌اش به خانه ویلایی که خواهرزاده‌هایش شامل دو دختر و یک پسر زندگی می کردند مراجعه کرده است که منجر به درگیری بین خواهر زاده‌ها و دایی شده که این درگیری با ایراد صدمه توسط شوهر یکی از دخترها همراه شده و از همان تاریخ این زوج متواری هستند.


کارآگاهان با آغاز تحقیقات میدانی دستگیری قاتل و همسرش به نام فریبا را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه مشخص شد قاتل به صورت غیرمجاز به همراه همسرش از کشور خارج شده و به کشور مالزی متواری شده است که پیگیری‌ها برای شناسایی و بازگرداندن این فرد به کشور انجام شد. سرانجام ماموران در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمده متوجه شدند که متهم به قتل به همراه همسرش در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه امسال به ایران بازگشته است و با اجاره کردن یک واحد آپارتمان در محدوده خزانه در حال زندگی است که با هماهنگی مقام قضائی متهم و همسرش روز گذشته دستگیر و به اداره دهم منتقل می شوند.

سعید که هویت خود را حامد معرفی کرده بود در ابتدا منکر هرگونه جنایت شد. همسرش نیز از آن اظهار بی اطلاعی کرد اما بالاخره در تحقیقات تخصصی پلیس لب به اعتراف گشود وبه ماموران گفت: مادر و پدرم خیلی وقت پیش فوت کرده اند و شب حادثه من با خواهر و بردارم در خانه پدر بزرگمان بودیم که ناگهان دایی فرامز وارد خانه شده و باز هم مثل همیشه ادعا و طلب ارث و میراثش را از ما کرد که مشاجره مان بالا گرفت و او با چاقویی که پنهان کرده بود اقدام به ضرب و شتم ما و مصدوم کردن بردارم از ناحیه دست کرد. من هم بلافاصله با شوهرم سعید تماس گرفتم و جریان را به او گفتم که سعید کمتر از چند دقیقه در محل حاضر شد و درگیری میان او و دایی بالا گرفت.


متهم نیز که با اعترافات همسرش چاره ای جز اعتراف نداشت، به گارآگاهان گفت: پس از تماس همسرم مبنی بر اینکه توسط دایی شان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند بسیار عصبانی شدم و یک قبضه چاقو تهیه کردم و بلافاصله به سمت خانه رفتم و دیدم که فرامز درحال کتک کاری همسرم ، خواهر و برادر خانمم است. با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو به ناحیه گردن و دستش زدم و سریع به همراه خانمم از محل متواری شدیم. پس از چندروز شنیدیم که وی فوت کرده است و ما هم تصمیم به فرار گرفتیم. به صورت غیر مجاز از کشور خارج شدیم و نزدیک به دوسال در مالزی زندگی می کردیم که با گذشت این مدت به هوای اینکه آب ها از آسیاب افتاده است به ایران بازگشتیم و با هویت جعلی در حال زندگی بودیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد: با توجه به اعتراف صریح قاتل و همسرش به بزه انتسابی هردو با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای کشف زوایای دیگر پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها