کد خبر: 323075
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۳:۵۳:۳۸
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل وزارت بازرگانی پیگیری می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت کاری دولت و رئیس‌جمهوری قرار دارد.

دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل وزارت بازرگانی پیگیری می‌شود
کد خبر: 323075
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۳:۵۳:۳۸

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در نشست شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف که به میزبانی وزارت صنعت و در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد، با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت دولت و رییس جمهوری قرار دارد.

وی افزود: پیش از این تشکیل این وزارت با ارایه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه انسجام در بخش بازرگانی وجود ندارد، توضیح داد: بخش بازرگانی به صورت پراکنده از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود و از این رو نظام توزیع با مشکلات زیادی روبرو شده است.

دستور رئیس جمهوری برای تشکیل این وزارت به جد پیگیری می‌شود

امیری ادامه داد: من با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت کردم و وی مخالف تشکیل وزارت بازرگانی نیست و دستور رئیس جمهوری برای تشکیل این وزارت به جد پیگیری می‌شود، اگرچه تعدادی از نمایندگان مجلس، به دلایل کارشناسی و برخی به دلایل سیاسی مخالف این طرح هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری از نمایندگان پارلمانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف خواست که در این زمینه با نمایندگان مجلس مذاکره کنند و با دلایل کارشناسی آن‌ها را متقاعد کنند که تشکیل وزارت بازرگانی در شرایطی که در آن قرار داریم برای کشور امری ضروری است.

امیری حضور منظم وزیران در مجلس و دیدار با نمایندگان و کمیسیون‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد و از معاونان پارلمانی خواست که حضور موثرتری در مجلس داشته باشند.

او به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در سال گذشته و تبدیل آن به قانون اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این قانون اگر چه دارای اشکالاتی است و خلاف قانون اساسی خوانده می شود، اما براساس آن دستگاه های اجرایی باید گزارشات خود را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر هم افزایی در مجموعه دولت خاطرنشان کرد: وزارتخانه ها باید از نظرات دولت در ارتباط با طرح ها و لوایح دفاع کنند و اولویت با نظر دولت است و نباید وظایف بخشی خود را در اولویت قرار دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها