کد خبر: 323166
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

نرگس رسول‌پناه، وکیل پایه‌یک دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ضمانت اجرای امتناع از استرداد طفل مشترک چیست؟

حدود سه ماه است که از همسرم جدا شده‌ام، دادگاه بر حسب مصلحت، حضانت فرزندم را به من سپرده است. اما آخرین باری که فرزندم را برای ملاقات نزد پدرش بردم، ایشان از استرداد فرزندم امتناع می‌کند. لطفاً راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم فرزندم را پس بگیرم؟

ضمانت اجرای امتناع از استرداد طفل مشترک چیست؟
کد خبر: 323166
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین : حدود سه ماه است که از همسرم جدا شده‌ام، دادگاه بر حسب مصلحت، حضانت فرزندم را به من سپرده است. اما آخرین باری که فرزندم را برای ملاقات نزد پدرش بردم، ایشان از استرداد فرزندم امتناع می‌کند. لطفاً راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم فرزندم را پس بگیرم؟

نرگس رسول‌پناه، وکیل پایه‌یک دادگستری : پدر یا مادری که حق حضانت با اوست نباید مانع دیدار کودک با والدی که حضانت با او نیست، بشود و اگر کسی که کودک نزد اوست از استرداد طفل به فردی که بر مبنای قانون حق حضانت دارد، خودداری کند، این مساله هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ کیفری قابل پیگیری است. به طوری که این امر با توجه به ماده 40 قانون حمایت خانواده می‌تواند به بازداشت فرد ممانعت‌کننده بینجامد.

همچنین براساس ماده 632 قانون مجازات اسلامی، اگر کسی از دادن طفلی که به او سپرده شده است، موقع مطالبه اشخاصی که قانوناً حق مطالبه دارند، امتناع کند، به مجازات سه ماه تا 6 ماه حبس یا به جزای نقدی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون ریال محکوم می‌شود.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها