کد خبر: 323167
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا شهروندان خسارت‌دیده می‌توانند از قطع‌ شدن‌های بی‌برنامه برق شکایت کنند؟

کارگاه خیاطی‌ای دارم که کسب‌وکار آن بر اثر قطع مداوم برق مختل شده و دستگاه‌های برقی‌ام آسیب جدی دیده‌اند، به طوری که متحمل ضررهای مالی سنگینی شده‌ام. آیا می‌توانم از اداره برق شکایت کنم؟ در کدام مرجع؟

آیا شهروندان خسارت‌دیده می‌توانند از قطع‌ شدن‌های بی‌برنامه برق شکایت کنند؟
کد خبر: 323167
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: کارگاه خیاطی‌ای دارم که کسب‌وکار آن بر اثر قطع مداوم برق مختل شده و دستگاه‌های برقی‌ام آسیب جدی دیده‌اند، به طوری که متحمل ضررهای مالی سنگینی شده‌ام. آیا می‌توانم از اداره برق شکایت کنم؟ در کدام مرجع؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: شرکت برق موظف به اطلاع‌رسانی دقیق و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جبران کمبود برق است و در صورتی که از تقصیر و بی‌مبالاتی شرکت برق خسارت مالی یا جانی به شهروندان وارد شود، از باب تبصره ماده 145 قانون مجازات اسلامی و قانون مسئولیت مدنی در صورت احراز تقصیر و صدور حکم قطعی، این خسارت قابل مطالبه است.

شما باید ابتدا با طرح دعوا در دیوان عدالت اداری تقصیر شرکت برق را احراز کنید، پس از احراز وقوع تخلف و تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری، لازم است از طریق طرح دعوای جدید در دادگاه عمومی، بر اساس رای قطعی دیوان عدالت اداری، تعیین میزان خسارت و صدور حکم به محکومیت طرف مقابل بر پرداخت خسارت وارده را بخواهید.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها