کد خبر: 323309
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۱:۱۸:۰۰
| |

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

مجهز شدن جنگل‌های هیرکانی به تکنولوژی‌های روز

 محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: جنگل‌های هیرکانی با توجه به ثبت جهانی صورت گرفته به تکنولوژی‌های روز از جمله دوربین، پهپاد و سنسورهای حساس به دود آتش مجهز می‌شوند.

مجهز شدن جنگل‌های هیرکانی به تکنولوژی‌های روز
کد خبر: 323309
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در نشست خبری ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست جهانی یونسکو گفت:‌پس از ثبت جهانی این جنگل اقدامات لازم صورت گرفته است ولی با هماهنگی بعضی از استانداران که این جنگل در آنجا واقع شده است نیاز است که اقدامات دیگری صورت بگیرد.

وی افزود: پیگیر جاده ترانزیتی پارک ملی گلستان به محدوده خارج از مجموعه ثبت جهانی بوده که این اقدام طرح مصوب نیز دارد و امیدواریم استاندار گلستان هر چه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کند تا این جاده هم درست شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: این اقدام به لحاظ گردشگری طبیعی و اکوسیستم جنگل بسیار مؤثر است.

طالبیان گفت: در محدوده حریم جنگل دام‌سراهایی وجود دارد که در برنامه‌های پیش رو بعضی از این دام‌ها جابجا می‌شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته موضوع تجهیزات پایگاه‌های ملی جنگل‌های هیرکانی به تکنولوژی‌های روز است و در این زمینه دوربین‌های پیشرفته، پهپاد، سنسورهای حساس به دود آتش را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم برای یک طرح ویژه منابع اعتباری لازم را از سازمان برنامه دریافت کنیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ما مبارزه با قاچاق چوب است گفت:ما تلاش خواهیم کرد ردیف‌های اعتباری خاص و مستقل برای جنگل‌های هیرکانی اختصاص یابد و حتما خدمات اکوسیستمی جنگل و توسعه اکوتوریسم را خواهیم داشت.

طالبیان گفت: اقدامات گردشگری در سایت‌های مشخص شده ثبت شده است و نیاز است با دقت بیشتری اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه سامانه حریق در سایت گردشگری باید اتفاق بیفتد گفت: موضوع مدیریت پسماند روستایی و گردشگری نیز از مواردی است که باید به آن توجه جدی شود و در حریم مدیریت پسماند زباله‌ها با تکنولوژی جدیدی رفع شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت:‌ ما پیشنهاد داده‌ایم یک روز در تقویم به نام جنگل‌های هیرکانی ثبت شود و جشن ملی این ثبت جهانی نیز در استان گلستان که نام قدیمی آن هیرکان است، برگزار شود.

طالبیان گفت: ما پیشنهاد می‌دهیم نام این استان به هیرکان تغییر پیدا کند و در شورای فرهنگی عمومی با یک اقدام کارشناسی توسط محققین بتوانیم نام را تغییر داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها