کد خبر: 323320
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۲:۴۳
| |

انیمیشن «شیرشاه» رکورد زد

فیلم انیمیشن «شیرشاه» که نسخه جدید از انیمیشن کلاسیک دیزنی در سال 1994 است توانست با آغاز کران در سینماهای آمریکا فروش جهانی خود را از مرز نیم میلیارد دلار عبور دهد.

انیمیشن «شیرشاه» رکورد زد
کد خبر: 323320
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۲:۴۳

اعتمادآنلاین| «شیرشاه» به کارگردانی «جان فاوارو» در نخستین هفته اکران در سینماهای آمریکا به فروش رکوردشکن 185 میلیون دلاری دست یافت تا با 10 روز نمایش خود بتواند به فروش جهانی چشمگیر 531 میلیون دلاری برسد.

این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت به فروش نزدیک به 270 میلیون دلار در 52 کشور جهان دست یافت و در تمامی بازارها رتبه نخست گیشه را به خود اختصاص داد که از آن جمله می‌توان به روسیه، استرالیا و کل منطقه آمریکای لاتین اشاره کرد.

مجموع فروش خارجی این فیلم-انیمیشن هم‌اکنون 346 میلیون دلار است؛ 97.5 میلیون دلار این مبلغ از محل سینمای چین به دست آمده که از هفته پیش میزبان محصول جدید دیزنی است.

«شیرشاه» توانست رکورد فروش آغازین بازسازی‌های کمپانی دیزنی را به نام خود ثبت کند. پیش از این «دیو و دلبر» در سال 2017 با فروش 174.7 میلیون دلاری از این حیث رکورددار بود و ««آلیس در سرزمین عجایب» نیز در سال 2010 با فروش آغازین 116 میلیون دلاری در آمریکا کار خود را شروع کرد. «کتاب جنگل» هم که کارگردانی آن را نیز «جان فاوارو» بر عهده داشت در اولین هفته اکران در آمریکا 103 میلیون دلار فروخت و «علاء‌الدین» با فروش 91.5 میلیون دلاری در آمریکا کار خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش جهانی 988 میلیون دلار دست یافت.

رئال انیمیشن «شیرشاه» در میان تمامی آثار کمپانی دیزنی به غیر از محصولات مارول و لوکاس فیلم، رکورددار فروش آغازین در آمریکا (185 میلیون دلار) است.

«شیرشاه» از طریق تکنیک‌های واقعیت مجازی ساخته شده و نتیجه آن یک فیلم کامپیوتری شده است. این فیلم را نمی‌توان به عنوان یک اثر انیمیشن با تعاریف سنتی قلمداد کرد و می‌تواند در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار شرکت کند.

«دونالد گلاور»، «جیمز ارل جونز» و «ست روگن» از جمله صداپیشگان نسخه جدید «شیرشاه» هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها