کد خبر: 323398
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۲۲:۱۹
| |

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج فرهنگ خودمراقبتی و ارتقای سلامت سالمندان

از این پس با همکاری شهرداری منطقه دو تهران، کارگاه‌های آموزشی با موضوع تغذیه سالم، تغذیه بیماران دیابتی، بیماری‌های روحی- روانی و شاد زیستی و ارزیابی‌های جسمی حرکتی برای گروه سالمندان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج فرهنگ خودمراقبتی و ارتقای سلامت سالمندان
کد خبر: 323398
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۲۲:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ محمد بداغ آبادی، مدیر مرکز درمان در منزل سلامت سالمندی "امداد" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ خود مراقبتی و ارتقای سلامت در سالمندان برگزار می‌شود،‌ اظهار کرد: در این کارگاه‌ها همچنین، ارزیابی جامع سالمند توسط متخصصان طب سالمندی انجام می‌شود که چندین بُعد زندگی سالمند را در بر می‌گیرد که اجزای آن شامل ارزیابی تعادل، تغذیه، حافظه، عملکرد فیزیکی و اجتماعی، ارزیابی پزشکی، بررسی داروهای مصرفی، ارزیابی پزشکی و وضعیت روحیه سالمند است.

این متخصص طب سالمندی با بیان اینکه تا به امروز چندین جلسه دراین راستا برگزار شده است، عنوان کرد: یکی از مسائل حائز اهمیت که به ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی افراد کمک می کند داشتن تغذیه صحیح است و سالمندان حتما باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند.

درمورد میزان کالری مصرفی، به طور متوسط فرد سالمند باید 25-30 کیلوکالری به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود دریافت کنند و از این میزان حدود 50 تا 70 درصد از گروه کربوهیدرات‌ها، 20 درصد پروتئین‌ها و 30 درصد از گروه چربی‌ها تامین شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها