رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور:

مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در 9 رشته برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت: در تابستان سال جاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در 9 رشته به میزبانی 5 استان برگزار می‌شود.

مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در 9 رشته برگزار می‌شود
کد خبر: 323400
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در نشست خبری پیش از ظهر امروز که با محوریت «مسابقات سراسری دانش‌آموزی» برگزار شد، اظهار داشت: هر سال جزو برنامه‌های فدراسیون است که مسابقات ورزشی را در طول سال برگزار کنیم که امسال در دهه فجر در پنج رشته ورزشی، مسابقات در استان‌های قم، مشهد و بندرعباس برگزار شد که این رشته‌ها شامل بسکتبال سه نفره، کشتی پهلوانی، ورزش کبدی، فوتبال و ِلنگ بود. در تابستان در 9 رشته مسابقات در 5 استان برگزار می‌شود که از اول مرداد ماه این مسابقات آغاز می‌شود و تا سی‌ام مردادماه ادامه دارد.

به گفته وی، این مسابقات در شهرهای رامسر، شهرکرد، شاهرود، اردبیل و اصفهان پیگیری می‌شود.

رامسر میزبان سه رشته خواهد بود که شامل تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج برای مقطع متوسطه اول، در بخش دختران و پسران است که 1803 ورزشکار در آن حضور خواهند داشت.

شهرکرد، میزبانی از رشته‌های شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک را به عهده دارد که برای مقطع متوسطه اول دختران و پسران، با حضور 1105 ورزشکار برگزار خواهد شد.

شاهرود که پذیرای دانش‌آموزان دختر است، دو رشته فوتسال (متوسطه دوم) و والیبال (متوسطه اول) میزبانی خواهند شد که شامل 654 دانش‌آموز ورزشکار می‌شود.

اردبیل میزبان پسران دانش‌آموز خواهد بود که در دو رشته فوتسال (متوسطه دوم) و والیبال (متوسطه اول) میزبان 806 دانش‌آموز خواهد بود.

اصفهان نیز میزبان دختران و پسران دانش‌آموز در دو رشته هندبال و تنیس روی میز در مقطع متوسطه با حضور 1110 دانش‌آموز است.

بابویی در ادامه با اشاره به اینکه بازخوردهای خوبی از مسابقات ملی دانش آموزی داشته ایم، بیان کرد: امروزه حساسیت جامعه تصمیم گیر برای ورزش دانش آموزی ارتقا پیدا کرده است. مجلس، دولت و آموزش و پرورش که حامیان ورزش دانش آموزی هستند، شاهد توجه های خوبی هستیم. دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش نیز در این سال ها منشا خیر بسیار بوده اند و توسعه ورزش دانش آموزی را در اولویت قرار دادند.

وی ادامه داد: ما برای مسابقات در حوزه آموزشگاه ها- مدارس از ابتدای سال تحصیلی کار را آغاز می کنیم که برنامه ریزی هایمان از تابستان آغاز می شود به طوریکه در تابستان مشخص می شود در سال تحصیلی جدید با چه کمیت و کیفیتی در چه رشته هایی مسابقات را برگزار خواهیم کرد. 11 مهر سال گذشته بخشنامه مسابقات دانش آموزی به مدارس ارسال شد و از اواخر مهر کار خود را در مدارس آغاز کرد. از ابتدا تصمیمان این بود از 14 رشته انتخاب شده، 5 رشته را در دهه فجر برگزار کنیم که بیشتر جنبه بومی دارند و 9 رشته را در تابستان.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت: گستره وسیع فعالیت های ما با حمایت صد در صدی آموزش و پرورش صورت می گیرد. همه دست اندرکاران این مسابقات معلمان تربیت بدنی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مسابقات استعدادیابی نیز صورت می گیرد، بیان کرد: سال قبل 721 دانش آموز نخبه در حوزه ورزش شناسایی شدند و ما لیست این افراد را هم وارد سامانه کردیم و هم به فدراسیون های مربوطه اسامی را اعلام کردیم. گرچه بحث استعدادیابی وظیفه اصلی و در نگاه تربیتی آموزش و پرورش در اولویت نیست اما ما به مسیر استعداد توجه می کنیم. ما برای همین مسابقات نیز با فدراسیون های مربوطه مکاتبه کرده ایم و این فرصتی برای آنهاست که تیم های استعدادیاب خود را بفرستند. ما اعلام آمادگی خود را بیان کرده ایم. به طور مثال تیم های استعدادیاب در مسابقات فوتبالی که در دهه فجر در بندعباس برگزار شد، حضور داشتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها