کد خبر: 323402
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

ارزهای دیجیتالی در کشور باید مدیریت شود/ در مقابل پدیده‌های نو و صنایع جدید امکان مقابله وجود ندارد/ تولید ارز دیجیتالی برای کشور ارز‌آوری دارد/ می‌توانیم از گاز، برق و از برق حاصل از نیروگاه‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیت‌کوین تولید کنیم/ سندی به عنو

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تصمیم کمیسیون اقتصادی هیات دولت در محاسبه نرخ برق صادراتی برای تولید ارزهای دیجیتالی به نوعی نه گفتن به اصل موضوع است. به زودی مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص ارزهای دیجیتالی به هیات دولت ارائه می‌شود.

ارزهای دیجیتالی در کشور باید مدیریت شود/ در مقابل پدیده‌های نو و صنایع جدید امکان مقابله وجود ندارد/ تولید ارز دیجیتالی برای کشور ارز‌آوری دارد/ می‌توانیم از گاز، برق و از برق حاصل از نیروگاه‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیت‌کوین تولید کنیم/ سندی به عنو
کد خبر: 323402
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی ارزهای دیجیتالی پرداخت و گفت: به دنبال مراجعات و سوالاتی که مردم، فعالان اقتصادی و افراد درگیر ارزهای دیجیتالی داشتند و همچنین مراجعات همکاران به کمیسیون اقتصادی، امروز جلسه‌ای را با حضور وزرای اقتصاد، صمت، نیرو و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. در این جلسه مسئولینی از سازمان پدافند غیرعامل، وزارت اطلاعات و سایر سازمان‌هایی که به شکلی مرتبط به موضوع بودند هم حضور داشتند.

او عنوان کرد: حرف ما در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی این بود که در مواجهه با پدیده‌های جدید اغلب بسیار کند و اشتباه عمل کرده‌ایم.

حضرتی در ادامه گفت: مواجهه ما با پدیده‌های جدید در اکثر مواقع نادرست بوده است و تجارب خوبی در این زمینه کسب نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما در کشور و در مواجهه با پدیده‌هایی همچون رادیو، تلویزیون، فاکس، ویدیو، ماهواره و... مسیرهای اشتباه را رفته‌ایم و این مسیر اشتباه، متاسفانه بارها تکرار شده است. بارها جلوی تکنولوژی‌های جدید را مسدود یا آنها را جمع‌آوری کردیم در صورتی که در مقابل صنایع و پدیده‌های نو امکان مقابله وجود ندارد اما می‌توان آنها را مدیریت کرد. در همین راستا تاکید ما در کمیسیون این بود که ارزهای دیجیتالی در کشور مدیریت شود.

به گفته حضرتی ارز دیجیتالی فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای کشور به دنبال دارد.

او به فرصت ارزهای دیجیتالی برای کشور اشاره کرد و گفت: ایران جزو 3 کشوری است که بیشترین ذخایر گازی را دارد. اما عمدتاً گاز را نمی‌توانیم صادر کنیم. در صورتی که می‌توانیم از گاز، برق تولید کنیم و از برق حاصل از این نیروگاه‌ها هم ارزهای دیجیتالی و بیت‌کوین تولید کنیم.

حضرتی - کمیسیون اقتصادی

تولید ارز دیجیتالی برای کشور ارزآوری دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در ادامه بیان کرد: با تولید ارز دیجیتالی در کشور و در شرایط کنونی اقتصاد کشور که با انواع مشکلات ارزی، صادرات و تحریم مواجهیم، می‌توان از طریق تولید ارزهای دیجیتالی، مشکلات را حل و فصل کنیم و از سوی دیگر برای جوانان فرصت شغلی ایجاد کنیم.

حضرتی با اشاره به تهدیدهای ارز دیجیتالی برای کشور، تاکید کرد: نگرانی از وضعیت امنیتی، ضربه زدن به ارزش پول ملی، خروج ارز و اتلاف سرمایه‌های مردم از تهدیدهایی است که وجود دارد. بیت‌کوین نوسانات بالایی دارد و این نوسانات به مراتب بالاتر از طلا و ارز است و ممکن است در این میان افرادی مال‌باخته شوند و مانند موسسات غیر مجاز از دولت بخواهند به دلیل اینکه این صنعت را به رسمیت شناخته، خسارت آنها را جبران کند.

کمیسیون اقتصادی

تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت برای محاسبه برق مصرفی در تولید ارز دیجیتالی به نرخ صادرات، به نوعی نه گفتن است

او با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی هیات دولت در خصوص بررسی ارزهای دیجیتالی گفت: کمیسیون اقتصادی دولت روز گذشته و به موازات جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای در خصوص ارزهای دیجیتالی داشتند و در این جلسه توانستند بخشی از مسائل را بررسی دقیق کنند. در این جلسه سندی به عنوان به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتالی تصویب شده و آماده ارائه به هیات دولت است. در این جلسه مقرر شده است که قیمت برقی که برای تولید ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود بر اساس میانگین برق صادراتی محاسبه شده که در این قسمت ما انتقاداتی داریم و به نظر می‌رسد این موضوع مانع توسعه این صنعت در کشور می‌شود.

حضرتی - کمیسیون اقتصادی

مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص ارزهای دیجیتالی به هیات دولت ارائه می‌شود

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تصمیم کمیسیون اقتصادی هیات دولت در محاسبه نرخ برق صادراتی برای تولید ارزهای دیجیتالی به نوعی نه گفتن به اصل موضوع است. به زودی مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص ارزهای دیجیتالی به هیات دولت ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها