رئیس پلیس راهور با معاون اول رئیس جمهوری دیدار کرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از دیدار یک ساعته‌اش با معاون اول رئیس جمهوری درباره موضوعات ترافیکی و کاهش جانباختگان این حوادث خبر داد.

رئیس پلیس راهور با معاون اول رئیس جمهوری دیدار کرد
کد خبر: 323434
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۴:۲۶:۰۸

اعتمادآنلاین| ‌ سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راه کشور که ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با آقای اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهوری - داشتیم و در دیدار یک ساعته با او نکات متعددی را در خصوص مسائل ترافیکی و اقدامات مورد نیاز برای کاهش آمار و تلفات این حوادث مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی و علل وقوع حوادث به معاون اول رئیس جمهوری ارایه کردیم،اظهارکرد: آقای جهانگیری از برخی گزارش‌ها نگران و بنا شد دستوراتی را به وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، رئیس سازمان مدیریت و ... ابلاغ کنند تا اهتمام جدی‌تری برای کاهش جانباختگان حوادث ترافیکی و وقوع تصادفات داشته باشیم.

طرح جدید برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران


هادیان‌فر در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد ساماندهی موتورسیکلت‌ها اظهار کرد: در سال‌های اخیر حرکات و رفتارهای متعددی را از سوی موتورسیکلت‌سواران شاهد بوده‌ایم؛ حرکاتی که موجب نارضایتی بسیاری از مردم شده بود اما در برخی از مواردی که پلیس در راستای قانون و عمل به مطالبات مردم اقدام به اجرای طرح‌هایی برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران می‌کرد بعضا تنش‌هایی میان پلیس و موتورسواران به وجود می‌آمد که این موضوع نیز موجب نارضایتی مردم شده بود.

وی افزود: در همین راستا نیز جلسات متعددی برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران برگزار شد که امروز جلسه نهایی و پایانی آن با حضور جانشین فرمانده ناجا برپا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد ویژگی‌های این طرح خاطرنشان کرد: اولا به مامورانمان تاکید کرده‌ایم که با موتورسیکلت‌سوارانی که با پلاک و کلاه ایمنی هستند و وارد مناطق ممنوعه نظیر خطوط ویژه، پیاده‌روها و ... نشده‌اند، کاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه از 11 میلیون موتورسیکلت در کشور، شش میلیون موتورسیکلت فاقد پلاک هستند، گفت: ما به دنبال شرایطی هستیم تا این موتورسیکلت‌ها بتوانند به سرعت شماره‌گذاری شوند و همانطور که در طرحی سراسری پلاک ملی به خودروها تعلق گرفت، پلاک‌ها به نام رانندگان موتورسیکلت‌ها به‌سرعت صادر شود تا ما بتوانیم هویت راکبان موتورسیکلت را احراز کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اخذ گواهینامه نیز موضوع دیگری است که در این طرح به آن توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. حدود چهار میلیون موتورسوار فاقد گواهی نامه در کشور داریم که باید تدابیری از جمله ارزان شدن دریافت گواهینامه و ... اتخاذ شود تا این افراد برای گرفتن گواهینامه ترغیب شوند.

وی همچنین از ضرورت بیمه شدن موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: هزینه بیمه موتورسیکلت‌ها حدود 400 هزار تومان است که با پیگیری‌هایی که با شرکت بیمه داشتیم، مقرر شد این مبلغ به شکل اقساطی پرداخت شود. همچنین در پیگیری دیگری بنا شد تا جریمه عدم بیمه موتورسیکلت‌سواران در سال 97 بخشیده شود و موتورسیکلت‌سواران بدون پرداخت جریمه بتوانند برای امسال بیمه دریافت کنند.

هادیان‌فر در مورد طرح اقساطی پرداخت جریمه خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان خلافی اظهارکرد: عددی در مورد اینکه چه تعداد خودرو با اجرای این طرح ترخیص شده در حال حاضر در اختیار ندارم اما خودروهایی که دارای شرایط لازم باشند و در سن فرسودگی نباشند می‌توانند با پرداخت اقساطی جریمه از پارکینگ‌ها ترخیص شوند. در بین استان‌ها، تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس و اصفهان بیشترین ترخیص خودرو را داشته‌اند اما عدد آن را الان در ذهن ندارم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد چرایی انتقادش از صدا و سیما درباره فرهنگسازی ترافیکی گفت: بارها گفته‌ایم که 33 دستگاه در حوزه ترافیک دارای مسئولیت هستند. در این میان سازمان صدا و سیما یکی از موثرترین دستگاه‌هاست و نقشی انکارناپذیر دارد. شما ببینید چطور صدا و سیما می‌تواند با پخش یک تبلیغ مردم را مجاب به استفاده از یک محصول کنند، بنابراین انتظار ما این است که در حوزه ترافیکی و فرهنگ‌سازی برای تغییر رفتارهای غلط ترافیکی نیز جدی‌تر وارد عمل شود و پلیس را یاری کنند. حدود 92 درصد از تصادفات به دلیل عامل انسانی اتفاق می‌افتد و این نشان می‌دهد که تغییر فرهنگ ترافیکی بسیار مهم است.

هادیان‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد چرایی نبود ماموران پلیس در برخی از جاده‌ها اظهار کرد: در برخی از جاده‌ها تجهیزات کنترلی و دوربین‌های ثبت تخلف وجود دارد و به همین دلیل ممکن است حضور پلیس کمتر باشد اما گشت‌های پلیس در تمام جاده‌ها حضور دارند البته به این نکته نیز توجه کنید که بیش از 217 هزار کیلومتر جاده در کشور داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها