کد خبر: 323471
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

بیماری آنگلا مرکل چیست؟

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در یک ماه گذشته سه مرتبه دچار لرزش غیرارادی دست و بدن شده است. نخستین ‌بار در مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری اوکراین بود که رسانه‌ها لرزش مرکل را ثبت کردند.

حجم ویدیو: 2.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 323471
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در یک ماه گذشته سه مرتبه دچار لرزش غیرارادی دست و بدن شده است. نخستین ‌بار در مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری اوکراین بود که رسانه‌ها لرزش مرکل را ثبت کردند.

آنگلا مرکل دومین ‌بار نیز در مراسم تودیع کاتارینا بارلی، وقتی وزیر دادگستری آلمان، سخن می‌گفت و سومین بار در مراسم استقبال از نخست‌وزیر فنلاند در برلین دچار لرزش دست و بدن شد.

مرکل گفته حالش خوب است و کم شدن آب بدنش را عامل لرزش اول در جریان دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین، و مسائل روانی ناشی از اولین لرزش را، دلیل دومین لرزه عنوان کرد.

کتی‌ هانت، گزارشگر سی‌ان‌ان، به نقل از دکتر گوپتا در مورد دلیل این لرزش‌ها می‌گوید: یک احتمال این است که خانم صدراعظم از «رعشه اورتواستاتیک» (orthostatic tremor) در رنج باشد که یک وضعیت نادر است و عمدتاً زمانی رخ می‌دهد که فردی در حالت ایستاده قرار داشته باشد.

متخصصان ایرانی هم معتقدند مرکل به نوعی بیماری عصبی مبتلا شده است.

امینی، متخصص مغز و اعصاب: با توجه به علائم بیماری می‌توان گفت ممکن است صدراعظم آلمان به بیماری «رعشه اورتواستاتیک» مبتلا شده باشد.

امینی می‌گوید بیماری صدراعظم آلمان درمان‌پذیر است و این بیماری به دلیل سکته‌های خفیف مغزی بروز می‌کند.

صدراعظم آلمان پس از وقوع این لرزش‌ها تصمیم گرفت به صورت نشسته از مهمانان خود استقبال کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها