کد خبر: 323478
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وخامت حال اردوغان؛ از شایعه تا واقعیت

گزارشی که با یک پرسش به پایان رسید، دستمایه شماری از فعالان فضای اجتماعی شد تا شایعه بزرگی در مورد سکته یا حتی مرگ رجب طیب اردوغان منتشر کنند.

وخامت حال اردوغان؛ از شایعه تا واقعیت
کد خبر: 323478
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گزارشی که با یک پرسش به پایان رسید، دستمایه شماری از فعالان فضای اجتماعی شد تا شایعه بزرگی در مورد سکته یا حتی مرگ رجب طیب اردوغان منتشر کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی « تاکد »، که به تبیین صحت و سقم اخبار منتشرشده در فضای مجازی می‌پردازد، طی گزارشی در این‌باره خبر داد: صفحات اجتماعی اخباری را در رابطه با مرگ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بر اثر سکته قلبی منتشر کردند.

این صفحات فیک، که لوگوی برخی از رسانه‌های معروف همچون بی‌بی‌سی و الجزیره را در صفحات خود قرار داده‌اند، ادعا کردند رجب طیب اردوغان بر اثر سکته قبلی درگذشته است. موضوعی که به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفت و حتی برخی از رسانه‌ها هم آن را منسوب به رسانه‌های اصلی منتشر کردند.

این در حالی است که به عنوان مثال، خبرنگار الجزیره در ترکیه گفته نمی‌تواند این خبر را تایید کند.

پیگیری‌های گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین نشان داد اصل این شایعه مربوط به گزارشی تصویری است که شامگاه شنبه در یک پایگاه اطلاع‌رسانی مخالف اردوغان و درباره وضعیت جسمانی او منتشر شد. این پایگاه با استناد به تصاویری که از رئیس‌جمهور ترکیه در روز دموکراسی و وحدت ملی ضبط شده مدعی شد شرایط جسمی اردوغان همگان را غافلگیر کرد زیرا در این روز همه مشاهده کردند او به سختی راه می‌رفت و همین مساله‌ باعث شد پرسش‌هایی در رابطه با وضعیت جسمانی او مطرح شود.

در نهایت شایعه آن‌قدر شدت گرفت که خبرگزاری ترکیه، به نقل از یک منبع مسئول در کاخ ریاست جمهوری ترکیه، این اخبار را تکذیب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها