کد خبر: 323479
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

سعید اسلامی بیگدلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

چاره‌ای جز ادغام بانک‌های نظامی نیست/ ادغام بانک‌ها حساب‌شده است/ مشکلی برای سپرده‌گذاران پیش نخواهد آمد

ادغام پنج بانک نظامی در بانک سپه، به یکی از پرحاشیه‌ترین سیاست‌ها در نظام بانکی کشور تبدیل شده است. تحلیل‌های متفاوتی درباره اجرای این سیاست راهبردی وجود دارد. آنچه بسیاری از تحلیلگران بر سرش اتفاق نظر دارند این است که با این اقدام، از فعالیت اقتصادی نیروهای نظامی کاسته می‌شود.

چاره‌ای جز ادغام بانک‌های نظامی نیست/ ادغام بانک‌ها حساب‌شده است/ مشکلی برای سپرده‌گذاران پیش نخواهد آمد
کد خبر: 323479
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «برای پیشگیری از تکرار تجربه برخی موسسات مالی و اعتباری، چاره‌ای جز ادغام بانک‌های نظامی وجود ندارد.» این مطلب ارزیابی سعید اسلامی بیگدلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، درباره اجرای یک سیاست راهبردی در نظام بانکی کشور مبنی بر ادغام پنج بانک نظامی در بانک سپه است.

بیگدلی، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین ، سیاستی را که بانک مرکزی در خصوص ساماندهی فعالیت بانک‌های نظامی کشور در پیش گرفته است بر پایه مطالعات کارشناسی‌شده دانست و گفت: «همه چیز حساب‌شده است و به باور من این ادغام باید هرچه زودتر به سرانجام برسد تا از بحران جدی در نظام بانکی کشور جلوگیری شود.»

به نظر می‌رسد منظور از بحران در نظام بانکی، وضعیت بدهی و حجم کفایت سرمایه‌ این پنج بانک نظامی است.

این مقام مسئول اقتصادی، همچنین درباره جزئیات روند اجرای ادغام و در واکنش به اینکه ممکن است با اجرای این ادغام، وضعیت اصل پول و سود سپرده مردم نامعلوم شود، توضیح داد: «سودهایی که به سپرده‌گذاران پرداخت شده پس از ادغام تفاوتی نخواهد کرد و بر اساس همان قرارداد سابق به سپرده‌گذاران پرداخت خواهد شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها