کد خبر: 323555
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

استار گزارش می‌دهد:

آیا بازی‌های کامپیوتری در افزایش هوش هیجانی نوجوانان موثر است؟

بازی‌های کامپیوتری در بین نوجوانان بسیار محبوب است، اما اکثر والدین آن را مانع پیشرفت فرزندان خود می‌دانند. تحقیقی که درباره این مساله انجام شده نشان داده همه بازی‌ها مضر نیستند. دو محقق ایتالیایی با طراحی یک بازی کامپیوتری به این نتیجه رسیدند که این‌گونه بازی‌ها نوجوانان را در ابراز احساسات تواناتر می‌کند.

آیا بازی‌های کامپیوتری در افزایش هوش هیجانی نوجوانان موثر است؟
کد خبر: 323555
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- دو محقق ایتالیایی با طراحی یک بازی کامپیوتری تصمیم گرفتند ظرفیت نوجوانان را در ابراز احساسات‌شان بسنجند. مقاله‌ای که در «Games For Health Journal» منتشر شد، تحقیقی درباره تجربه 121 نوجوان 14 ساله است که 97 نفر از آنها خود را معتاد بازی‌های کامپیوتری می‌دانند. محققان بازی مخصوصی به اسم EmotivaMente طراحی کردند و به نوجوانان دادند تا آنها در هشت جلسه 120 دقیقه‌ای مشغول بازی شوند.

ظرفیت نوجوانان در شناخت، مدیریت و ابراز احساسات‌شان قبل از آزمایش، در طول آن و سه ماه بعد از آن، بررسی و تحلیل شد. نتایج حاکی از آن بود که توانایی نوجوانان در ابراز احساسات‌شان، بعد از انجام این بازی، بیشتر شده است. البته نتیجه این پیشرفت بعد از سه ماه ثابت باقی نماند.

بازی کامپیوتری

طراحان این بازی، کلودیا کریسولی و دنیل ویلانی از ایتالیا، این‌طور نتیجه گرفتند که بازی EmotivaMente به نوجوانان کمک کرده توانایی‌شان را در ابراز احساسات ارتقا دهند. همچنین بیان کردند که بازی‌ کامپیوتری در صورتی که با چارچوبی هدایت‌شونده تلفیق شود، در یادگیری درسی نوجوانان موثر خواهد بود.

دکتر تام بارانوفسکی، سرپرست ویراستاران مجله گیم فور هلث، می‌گوید: «این اقدام اولین گام برای طراحی نوعی بازی است که بتواند احساسات انسان‌ها را مدیریت کند. گستره این آزمایش محدود بود، اما با ارتقای این بازی می‌توان تاثیرات بیشتر آن را دید. منتظر باشید.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها