کد خبر: 323584
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۴:۲۵
| |

VAR شاید به نیم‌فصل دوم برسد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره زمان و نحوه استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران توضیحاتی ارائه کرد.

VAR شاید به نیم‌فصل دوم برسد
کد خبر: 323584
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۴:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، در حاشیه کلاس آموزشی کمک‌داور ویدئویی اظهار کرد: VAR یک پروسه زمان‌بر است که باید پس از طی کردن فرآیند آن، اتفاق بیفتد. مرحله اول که حضور در ورک‌شاپ قطر بود انجام شد و حالا 24 داور منتخب، در کلاس آموزشی شرکت کرده‌اند. از الزامات فیفا و AFC این است که داوران حتما مدرک استفاده از این سیستم را داشته باشند تا بتوانند در مسابقات بین‌المللی مانند جام جهانی و جام ملت‌های آسیا قضاوت کنند. نیاز است که مراحل قدم به قدم پیش برود تا ما این مدرک را دریافت کنیم. با برنامه ریزی کمیته داوران و فدراسیون فوتبال، با طی کردن مراحل مورد نظر از این سیستم استفاده می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که اکنون مسئول VAR در ایران کیست؟ گفت: چارتی را به فیفا اعلام کرده‌ایم. من و رئیس کمیته داوران، مدیر پروژه هستیم. فتاحی و مرادی از قبل معرفی شده‌اند و مسئولان مالی و اداری دیگری هم هستند که البته باید تغییراتی در آن بدهیم. هرچند اسامی مهم نیست بلکه باید به استفاده از این سیستم برسیم. حضور داوران ما در جام‌های جهانی از فنایی تا فغانی نشان می‌دهد که داوری ما پیشرفته است. البته VAR اشتباه داوری را صفر نمی‌کند.

شکوری درباره زمان استفاده از این سیستم در فوتبال ایران هم گفت: قطعا به شروع فصل نوزدهم نمی‌رسد و حداقل شش ماه طول خواهد کشید. در بهترین حالت از هفته ششم و هفتم یا نیم‌فصل دوم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها