محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

50 درصد به مسافت آزادراه‌های ایران اضافه می‌شود

قرار است 50 درصد به مسافت آزادراههای ایران اضافه شود. این خبر را، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته است: علاوه بر استان تهران و البرز، استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این پروژه استفاده کنند و خوشبختانه وضعیت عملیات اجرایی آن مطابق زمان‌بندی پیش می‌رود.

50 درصد به مسافت آزادراه‌های ایران اضافه می‌شود
کد خبر: 323588
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۸:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حال حاضر 2300 کیلومتر آزادراه داریم که با ساخت ساخت 1100 کیلومتر آزادراه جدید، معادل 50 درصد به مسافت آزادراه‌های فعلی اضافه می‌شود.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه همت - کرج که صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با اشاره به این‌که افتتاح این پروژه در راستای بازکردن گره ترافیکی معقوله بسیار مهمی به شمار می‌رود، اظهار کرد: علاوه بر استان تهران و البرز، استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این پروژه استفاده کنند و خوشبختانه وضعیت عملیات اجرایی آن مطابق زمان‌بندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در حال هماهنگی با وزارت نیرو به منظور انتقال دکل برق فشار قوی هستیم و در این رابطه اراده ما بر این است که این پروژه رسما در هفته دولت افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که پروژه مذکور از لحاظ مالی و فنی مشکلی ندارد، گفت: صرفا رفع موانع از لحاظ معارض به عنوان مساله مطرح است که در حال رفع و رجوع آن هستیم.

اسلامی با بیان این‌که 25 طرح در حال اجراست که 1100 کیلومتر آزادراه را به حجم فعلی آزادراه‌های کشور اضافه خواهد کرد، ادامه داد: در حال حاضر 2300 کیلومتر آزادراه داریم که با ایجاد 1100 کیلومتر آزادراه دیگر در مجموع 50 درصد به مسافت آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد که این اتفاق فعالیت چشمگیری در پروژه‌های آزادراهی ایران به‌شمار می‌آید.

وی در ادامه به آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت: با ایجاد آزادراه 160 کیلومتری کنارگذر جنوبی تهران شاهد اتصال آبیک به چرمشهر هستیم و ترافیک زیادی را انتقال خواهیم داد و رفت و آمد بین تهران و البرز پوشش داده می‌شود و امیدوار هستیم قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد آزادراه تهران - شمال نیز خاطر نشان کرد: قطعه یک آزادراه تهران - شمال مطابق برنامه زمان‌بندی شده در حال پیشرفت است و امیدواریم تا قبل از پایان تابستان امسال با تلاش‌های صورت گرفته افتتاح شود. مساله‌ای که در مورد این آزادراه مطرح بوده در حوزه تجهیزات، ایمنی و استاندارد است و با توجه به این‌که اتوبانی هوشمند به شمار می‌آید بدون تجهیزات مورد نظر، امکان افتتاح وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها